LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1366 Sürdürülebilir Yaşam Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilirliğin günlük yaşama ve iş hayatına nasıl entegre edileceği hakkında bilgi
ve beceri kazandırmaktır. Bu ders ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilir tüketim, iş dünyasında
sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında öğrencilerde farkındalık yaratmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci:
1) Günlük yaşamdaki ve iş dünyasındaki sürdürülebilir uygulamaları bilir
2) Sürdürülebilir tüketime engel teşkil eden faktörleri anlar
3) Sürdürülebilirliği destekleyen insan davranışlarını bilir
4) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada tüketicilerin rolünü anlar
5) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını bilir
6) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada işletmelerin rolünü anlar
7) Sürdürülebilir iş yapma biçimleri hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Ders; sürdürülebilirlik, sürdürülebilir yaşam ve iş yapma biçimleri ile ilgili konseptler, zorluklar ve çözümlere odaklı olarak yapılandırılmıştır. Ders içeriğinde sürdürülebilir tüketim ve yaşam tarzı, kurumsal sürdürülebilirlik uygulamaları ve etik konularının temel ilkeleri yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve izlencenin gözden geçirilmesi
2) Küresel Riskler - Fırsatlar
3) Sürdürülebilirlik
4) Sürdürülebilir Kalkınma
5) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
6) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
7) Quiz
8) Ara Sınav Haftası
9) Sürdürülebilir Tüketim
10) Sürdürülebilir Tüketim
11) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
12) Quiz
13) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
14) Döngüsel Ekonomi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: UNDP Türkiye, https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
Atlas of Sustainable Development Goals, https://datatopics.worldbank.org/sdgatlas/
Dünya Ekonomik Forumu, https://www.weforum.org/
Hedefler için İş Dünyası, https://www.business4goals.org/
Jeffrey D. Sachs, “Sürdürülebilir Kalkınma Çağı”, Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
Canan Madran; Mustafa Tanyeri, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm,
Akademisyen Kitabevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 25
Sunum 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 1 10 10
Küçük Sınavlar 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak