LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0212 Yükselen Teknolojiler ve Akıllı Şehirler Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencileri geleceğin akıllı şehirlerinin çekirdeğini oluşturacak olan enerji ve sürdürülebilirlik alanlarındaki son teknolojiler ve gelişmeler hakkında bilgilendirmektir. Bu ders ile öğrenciler literatür tarama, yazma ve sunum becerileri konusunda deneyim kazanacaklardır. Ayrıca, güvenilir bir iş modeli ile nasıl bir start-up yaratılacağını tecrübe edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Ders, dijital teknolojiler ve uygulamaları hakkında genel bilgileri içerir.
2) Amaç varsayımsal yeni girişimler kurarak yeni iş modellerini keşfetmek olacaktır.
3) Enerji sektöründeki gelişmekte olan teknolojileri tanımak.
4) Dijital teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunması: Büyük Veri, Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme, Blockchain, 3D yazıcılar ve Nesnelerin İnterneti.
5) Nicel ve nitel analiz becerileri kazanmak.
6) Resmi rapor yazma ve teknik ve teknik olmayan kitlelere sunum yapma konusunda deneyim kazanmak.

Dersin İçeriği

"Uygulama / hizmet alanları şu şekilde sıralanacaktır:
• Karbon yönetimi, karbon kredileri
• Akıllı binalar
• Veri yönetimi
• Enerji verimliliği, enerji tasarrufu, ev içi uygulamalar
• AG'ler, şebeke hizmetleri, EV paylaşımı, filo yönetimi, akıllı şarj ve akıllı park
• Şebeke hizmetleri, şebeke performansı ve izleme
• Platformlar, Eşler Arası enerji ticareti, esneklik, depolama
• Akıllı ölçüm, faturalandırma ve anahtarlama"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yükselen teknolojiler ve Akıllı Şehirler konspetlerine giriş. Tükselen dijital teknolojiler ve enerji sektöründe start-up örnekleri.
2) Çalışma gruplarının oluşturulması ve varsayımsal start-up'ların kurulması. 3-4 öğrenci çalışma grubu kuracak ve her grup bir hizmet alanı ve en az bir dijital teknoloji alacak. Ve sonra bu şirket sürdürülebilir bir iş modeli ile varsayımsal bir start-up hazırlayacak.
3) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
4) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
5) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
6) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
7) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
8) Ara Sınav Haftası Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
9) İlerleme gözlemi. Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week.
10) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
11) İlerleme gözlemi. Each group will submit weekly progress reports and these will be reviewed during lectures each week.
12) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
13) İlerleme gözlemi. Her grup haftalık ilerleme raporları sunacak ve bunlar her hafta ders sırasında gözden geçirilecektir.
14) Girişimlerin ve iş modellerinin tanıtımı. Her grup IEEE formatında bir final raporu sunacak ve girişimleri hakkında bir sunum yapacak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 13 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Rapor Teslimi 13 3 39
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak