HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR4003 Yönetsel Beceri Geliştirme Güz 2 4 3 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Ülkenin sağlık politikaları ve hemşirelikte profesyonellik ilkeleri ışığında mesleğin bugününü ve yarınını tartışabilecek ve hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin yönetim aktivitelerini gerçekleştirebilecek temel bilgi ve tutumları kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavram ve kuramları tanımlayabilmesi
Yönetim süreci ve hemşirelik hizmetlerinin örgütlenmesini ana hatlarıyla belirtebilmesi
Sağlık meslekleri içinde hemşireliğin konumunu profesyonellik ilkeleri ve günümüz sağlık politikaları ışığında tartışabilmesi
Hemşirelik hizmetlerinde temel yönetim yaklaşımlarını açıklayabilmesi
Hemşirelik hizmetlerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerini özetleyebilmesi
Hemşirelik hizmetleri yönetiminde mesleki değerlerin ve etik ilkelerin önemine inanabilmesi

Dersin İçeriği

Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Yönetim ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar ,Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Örgütlenmesi,Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler,Hemşirelikte Profesyonellik ve Liderlik,Hemşirelik Hizmetlerinde İletişim Yönetimi,Sorun Çözme ve Karar Verme,Çatışma Yönetimi ve Ekip Çalışması,Hemşirelikte Değişim Yönetimi,Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi,Hemşirelik İnsan Gücü Planlaması ve Bakım Sunum Sistemleri,Kariyer ve Ücret Yönetimi,Hemşirelikte Performans Değerlendirme,Motivasyon ve İş Doyumu,Yönetim Etiği Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Yönetim ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar
2) Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Örgütlenmesi
3) Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler
4) Hemşirelikte Profesyonellik ve Liderlik
5) Hemşirelik Hizmetlerinde İletişim Yönetimi
6) Sorun Çözme ve Karar Verme
7) Çatışma Yönetimi ve Ekip Çalışması
8) ARA SINAV - Hemşirelikte Değişim Yönetimi
9) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
10) Hemşirelik İnsan Gücü Planlaması ve Bakım Sunum Sistemleri
11) Kariyer ve Ücret Yönetimi
12) Hemşirelikte Performans Değerlendirme
13) Motivasyon ve İş Doyumu
14) Yönetim Etiği Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Tengilimlioğlu, D., Akbolat, M., Işık, O. (2015). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
2.Aitamaa, E., Leino-Kilpi, H., Pukka, P., Suharan, R. (2010). Ethical problems in nursing management. Nursing Ethics, 17, 469-482.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 1 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 5
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 5