HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3008 | Psikiyatri Hemşireliği II | Bahar | 0 | 8 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersin Amacı: | Öğrencinin; Bireylerin ruh sağlığını koruma ve iyileştirmede, kazandığı bilgiler doğrultusunda, uygulama alanlarında doğru yaklaşımları sergilemesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ruh sağlığı bozuk bireyin gereksinimlerini belirler 2. Ruh sağlığı bozuk bireyle terapotik iletişim kurar 3. Ruh sağlığı bozuk bireyin ruhsal durumunu değerlendirir 4. Ruh sağlığı bozulmuş bireye yönelik tedavi yöntemlerini açıklar 5. Ruh sağlığı bozuk bireye hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planlar |
Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliliklerinin İlişkisinin Kurulması Oryantasyon Eğitimi ,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Ara Sınav,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Yansıtıcı Düşünce,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması,Uygulama, Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve klinik alanların tanıtımı | |
2) | Hasta ile görüşme, Gözlem ve Kayıt süreci | |
3) | Terapötik İletişim | |
4) | Psikososyal terapi uygulamaları | |
5) | Kaygı bozukluğu olan bireylere yaklaşım | |
6) | Obsesif Kompulsif Bozukluğu olan bireye yaklaşım | |
7) | Bipolar bozukluğu olan bireylere yaklaşım | |
8) | Depresyondaki bireye yaklaşım | |
9) | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklarda bireylere yaklaşım | |
10) | Psikiyatrik hastalarda beslenme ve yeme bozukluklarında süreç | |
11) | Psikiyatrik hastalarda cinsel yaşamın irdelenmesi | |
12) | Toplum ruh sağlığı merkezi deneyimi | |
13) | Psikiyatri hastalarının taburculuğu | |
14) | Psikiyatri hastalarının rehabilitasyonu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "1.Öztürk O, Uluşahin AÇ. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları .Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. 15.Basım 2.Gürhan N. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 3.Çam O, Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı . 1. Basım. İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık ; İstanbul Tıp Kitabevi, 2014. 4. Kaplan &Sadock .Psikiyatri : Davranış Bilimleri/Klinik Psikiyatri / Benjamin J. Sadock ; Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz ; çev.editörü Ali Bozkurt. Ankara.Güneş Tıp Kıtapevleri, 2016." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |