HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR2006 Eleştirel Düşünme Bahar 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR
Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Dersin Amacı: Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken eleştirel düşünme ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

"1. Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarını tanımlar
2. Eleştirel düşünme sürecinin içerdiği becerileri ifade eder
3. Eleştirel düşünce ile olağan düşünce arasındaki farkı yorumlar
4. Eleştirel düşünmenin yararlarını ifade eder
5. Çelişkili konular üzerinde fikir tartışmalarını gerçekleştir
6. Doğru soruları sorar
7. Eleştirel okuma tekniğini uygular
8. Problem çözme sürecini kavrar ve uygular
9. Problemlerin farklı çözüm yollarını tartışır
10. De Bono 6 şapka tekniğini kullanır"


Dersin İçeriği

Determination of priorities and decision making activities, thinking, critical thinking, cognitive constructive critical thinking activities in professional nursing applications, application of critical thinking model, asking the right questions, critical thinking case studies.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Düşünme ve öğeleri Eleştirel düşünme ile ilgili temel kavramlar, Eleştirel düşünme ve öğeleri
3) Hemşirelikte eleştirel düşünme
4) Doğru soru sorma teknikleri
5) "Eleştirel okuma-roman, hikaye (edebi eser) Eleştirel okuma-makale (araştırma raporu) "
6) Makale kritiği (öğrenci sunuları)
7) Makale kritiği (öğrenci sunuları)
8) Ara Sınav
9) Problem ve hemşirelikte problem çözme
10) Eleştirel düşünmenin mesleki yaşamdaki yeri ve önemi, Hemşirelik süreci
11) Altı şapkalı düşünme tekniğiyle problem çözme
12) Eleştirel düşünme uygulamaları-vaka çalışması
13) Eleştirel düşünme uygulamaları-vaka çalışması
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "1. Browne MN, Keeley SM (2012). Asking the Right Questions A Guide to Critical Thinking, 10th Edition, Pearson, Boston.
2. Castillo SLM (2010). Strategies, Techniques, Approaches to Thinking : Critical Thinking Cases in Nursing, 4th Edition, Canada.
3. Craven RF, Himle CJ (2009). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function, 6th Edition, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia.
4. Cohen S (2007). Critical Thinking in the Perioperative Department. HCPro Inc., USA.
5. Cücelloğlu D (1993). İyi Düşün Doğru Karar Ver, 37. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
6. Cücelloğlu D (1998). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
7. De BONO, E (2009). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. Çev: E. Tuzcular, 8. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
8. De BONO, E (2008). Kendine Düşünmeyi Öğret, 2. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
9. De BONO, E (2008). Güzel Akıl Nasıl Edinilir? 2. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
10. Harding MM, Snyder JS, Preusser BA (2012). Winningham's Critical Thinking Cases in Nursing: Medical-Surgical, Pediatric, Maternity, and Psychiatric. Elsevier Mosby, St Louis.
11. LeMone P, Burke K, Bauldoff G (2011). Medical Surgical Nursing Critical Thinking in Patient Care, 5th Edition, Perason, Boston.
12. Lunney M (2009). Critical Thinking to Achieve Positive Health Outcomes: Nursing Case Studies and Analyses. NANDA International, Wıley-Blackwell, Singapore.
13. Yıldırım BÖ (2010). Hemşirelikte Eleştirel Düşünme (Ed. Özsoy AS) Aydın Tuna Matbaacılık, İzmir.
14. Şahinel S. (2002). Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
15. Nosich GM (2000). Eleştirel Düşünme Rehberi (Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası), Çev:B Aybek, Anı Yayınları.
16. Kurnaz A (2011). Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri, Eğitim Kitabevi.
17. Elder L, Paul R (2013). Kritik Düşünce (Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar), Çev: E Aslan, G Sarı, Nobel Yayın Dağıtım."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2