HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1010 | Klinik Farmakoloji | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Hemşirelik öğrencilerine Klinikte karşılacakları ilaçlar hakkında bilgi vermek, ilaçların yan etkileri ortaya çıktığında ve acil durumlarda ne yapmaları gerektiğini öğrenmelerini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi alan öğrenci; 1. Farmakolojinin temel kavram ve terminolojisi hakkında yorum yapar. 2. İlaçların kaynakları ve genel özellikleri ile vücuda uygulanan ilaçların emilimi, vücutta dağılımı, metabolizması ve vücuttan atılımını açıklar. 3. İlaçların vücuttaki etki şekilleri, veriliş yolları ve dozları ile diğer ilaçlar arasındaki etkileşmeleri ve istenmeyen etkilerini tartışır. 4. Vücut sistemlerini etkiyen ilaçların kaynaklarını ve özelliklerini listeler. 5. Sistemleri etkiyen ilaçların özellikleri, farmakokinetiği, etkileri, istenmeyen etkileri, ilaç etkileşimleri, kullanılışları ve dozlarını sorgular. " |
İlaç tedavisine ilişkin Hemşire Bakımının amaç ve Sorumlulukları; Farmakolojinin Kavramsal Çerçevesi; Yaşam Boyu İlaç Tedavisi; Hematopoetik ve Bağışıklık Sistemlerini Etkileyen İlaçlar; İnflamasyon ve İnfeksiyonu Etkileyen İlaçlar; Kalp Damar Sistemini Etkileyen İlaçlar; Solunum Sistemini Etkileyen İlaçlar; Renal ve Sindirim Sistemlerini Etkileyen İlaçlar; Endokrin Sistemi Etkileyen İlaçlar; Otonom ve Merkezi Sinir Sistemini Etkileyen İlaçlar; Göz, Kulak ve Deriyi Etkileyen İlaçlar; Kadınların ve Erkeklerin Sağlığını Etkileyen İlaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerle Tanışma-Dersin Tanıtımı İlaç Tedavisine İlişkin Hemşirelik Bakımının Amaç ve Sorumluluklarının Tartışılması | |
2) | Farmokinetik Farmodinamik Farmagenetik | |
3) | İlaçlar ve Hesaplamalar | |
4) | Gastrointestinal sistemi etkileyen ilaçlar Besinler,Vitamin ve Mineraller | |
5) | Elektreolitler,Antiinflamatuarlar,Analjezikler | |
6) | Antimikrobiyal ilaçlar | |
7) | Periferik sinir sistemini etkileyen ilaçlar | |
8) | Santral sinir sistemini etkileyen ilaçlar | |
9) | Ruhsal ve davranışsal durumu etkileyen ilaçlar | |
10) | Solunum sistemini etkileyen ilaçlar | |
11) | Kardiyak sistemi etkileyen ilaçlar | |
12) | Endokrin sistemi etkileyen ilaçlar | |
13) | Tedavideki zorluklar | |
14) | Ömür boyu hususlar | |
14) | "Genel Tekrar Dersin Değerlendirilmesi " |
Ders Notları / Kitaplar: | Kee, J., Hayes, E. & McCuiston, L. (2014). Pharmacology: A nursing process approach (8th ed.), St. Louis: Mosby Elsevier, Inc. Kee, J. (2013) Laboratory and diagnostic test with nursing implications. (9th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınlar, konuyla ilgili web sayfaları National and international periodicals, related web pages |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |