HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR1008 Anatomi II Bahar 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEDA GÖZENER
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Solunum sistemi ile ilgili anatomik özellikleri tanımlar.
2.Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar.
3.Sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem, üriner sistemi anatomisi ile ilişkili temel özellikleri tanımlar.
4.Kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar.
5.Duyu organların anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar."

Dersin İçeriği

Ders, solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, gastrointestinal sistem anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi ve duyu organlarının anatomisi hakkında bilgileri kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Solunum Sistemi Anatomisi
2) Kas Sistemi
3) Dolaşım sistemi: Kalp
4) Dolaşım Sistemi: Damarlar
5) Solunum Sistemi
6) Üriner Sistem
7) Gastrointestinal sistem
8) Ara Sınav
9) Endokrin Sistem
10) Lenfatik Sistem
11) Endokrin Sistemi Anatomisi
12) Üreme Sistemi Anatomisi
13) Deri
14) Duyu Organları Anatomisi, Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Betts, J. et al. (2017) Anatomy and Physiology. Houston, TX: OpenStax
Moore, K. L. (2014) Moore Clinically Oriented Anatomy. Philadelphia, PA: Lippincott Williams &
Wilkins, a Wolters Kluwer business.
Stanfield, C. L. (2013) Principals of Human Physiology. Glenview, IL: Pearson Education Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 2
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 2
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 3