HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1006 | Fizyopatoloji | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı fizyoloji,organeller,doku,doku çeşitleri,organ sistemi,hemostat,bozucu durumlar hemostaz, sıvı ve elektrolit dengesi ve kanser hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci; Atom,molekül ve genomu bilir. Hücre fizyolojiisini bilir. Organelleri bilir. Doku ve doku çeşitlerini bilir. Organ sistemlerini bilir. Hemostatisi bilir. Hemostatisi bozan durumları bilir. |
Hücre düzeyinden başlayarak, enflamasyon, immün yanıt, şok, sıvı ve elektrolit dengesizlikleri,kan hastalıkları, kalp ve vasküler sistem hastalıkları, gastrointestinal sistem hastalıkları, solunum sistemi hastalıkları, üreme sistemi hastalaıkları, üriner sistem hastalıkları, kas iskelet sistemi hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları fizyopatolojilerinden oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Atom,molekül ve genom | |
3) | Hücre fizyolojisi Organeller | |
4) | Doku Doku çeşitleri | |
5) | Organ Organ Sistemleri | |
6) | Hemostatis | |
7) | Hemostatisi bozan durumlar- 1 Stres | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hemostatisi bozan durumlar-2 Şok | |
10) | Hemostatisi bozan durumlar-3 Hemoraji Yaralanmalar | |
11) | Hemostatisi bozan durumlar -4 Ağrı | |
12) | Sıvı ve elekrolit dengesi | |
13) | Hipervolemi Hipovolemi | |
14) | Kanser Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | •Richards, A., & Edwards, S. (2014). Essential Pathophysiology For Nursing And Healthcare Students. McGraw-Hill Education. •Rogers,M.A.,&Scott,W.N.(2011).NURSES! TEST YOURSELF IN Pathophysiology.McGraw-Hill Open University Press. •Capriotti, T. (2016). Pathophysiology Made Incredibly Visual! (Vol. 3rd). Wolters Kluwer Health. •Silbernagl, S., Lang, F., Gay, R., Rothenburger, A., & O’Sullivan, G. (2016). Color atlas of pathophysiology. [electronic resource] (3rd ed.). Thieme. •Ms. Vipula, & Ms. Atula. (2018). Human Anatomy and Physiology: For Undergraduate Students of Pharmacy, Nursing, Physiotherapy and Other Paramedical Sciences: Vol. First edition. Laxmi Publications Pvt Ltd. •Marshall,P., Gallacher,B., Jolly,J. &Rinomhota,S.(2017). Anatomy and Physiology in Healthcare. Scion Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 2 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 2 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |