HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR1006 Fizyopatoloji Bahar 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET
Dersin Amacı: Bu dersin amacı fizyoloji,organeller,doku,doku çeşitleri,organ sistemi,hemostat,bozucu durumlar
hemostaz, sıvı ve elektrolit dengesi ve kanser hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci;
Atom,molekül ve genomu bilir.
Hücre fizyolojiisini bilir.
Organelleri bilir.
Doku ve doku çeşitlerini bilir.
Organ sistemlerini bilir.
Hemostatisi bilir.
Hemostatisi bozan durumları bilir.

Dersin İçeriği

Hücre düzeyinden başlayarak, enflamasyon, immün yanıt, şok, sıvı ve elektrolit dengesizlikleri,kan hastalıkları, kalp ve vasküler sistem hastalıkları, gastrointestinal sistem hastalıkları, solunum sistemi hastalıkları, üreme sistemi hastalaıkları, üriner sistem hastalıkları, kas iskelet sistemi hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları fizyopatolojilerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Atom,molekül ve genom
3) Hücre fizyolojisi Organeller
4) Doku Doku çeşitleri
5) Organ Organ Sistemleri
6) Hemostatis
7) Hemostatisi bozan durumlar- 1 Stres
8) Ara Sınav
9) Hemostatisi bozan durumlar-2 Şok
10) Hemostatisi bozan durumlar-3 Hemoraji Yaralanmalar
11) Hemostatisi bozan durumlar -4 Ağrı
12) Sıvı ve elekrolit dengesi
13) Hipervolemi Hipovolemi
14) Kanser Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: •Richards, A., & Edwards, S. (2014). Essential Pathophysiology For Nursing And Healthcare
Students. McGraw-Hill Education.
•Rogers,M.A.,&Scott,W.N.(2011).NURSES! TEST YOURSELF IN
Pathophysiology.McGraw-Hill Open University Press.
•Capriotti, T. (2016). Pathophysiology Made Incredibly Visual! (Vol. 3rd). Wolters Kluwer Health.
•Silbernagl, S., Lang, F., Gay, R., Rothenburger, A., & O’Sullivan, G. (2016). Color atlas of
pathophysiology. [electronic resource] (3rd ed.). Thieme.
•Ms. Vipula, & Ms. Atula. (2018). Human Anatomy and Physiology: For Undergraduate Students
of Pharmacy, Nursing, Physiotherapy and Other Paramedical Sciences: Vol. First edition. Laxmi
Publications Pvt Ltd.
•Marshall,P., Gallacher,B., Jolly,J. &Rinomhota,S.(2017). Anatomy and Physiology in
Healthcare. Scion Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 2
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 2
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 2
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 3