HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1003 | Fizyoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEMET HANİFİ EMRE |
Dersin Amacı: | İnsan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve insan vücudunun çeşitli sistem, organ, doku ve hücrelerinin normal işleyiş mekanizmalarının ve bunların kontrol yöntemlerinin öğrenilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Fizyolojinin tanımı, fizyolojik temel kavramları öğrenir. * Vücut sistemlerini işleyişleriyle birlikte öğrenir. |
Dersin içeriği; Genom, Homeostatik mekanizmalar, Vücut sıvıları, Hücre ve hücre organelleri, Transport sistem, Kan, Enflamasyon ve bağışıklık, dokular, sinir sistemi, kalp ve vasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, erkek-kadın üreme sistemi, endokrin sistem, kas iskelet sistemi, deri ve ekleri,duyu fizyolojisi konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve giriş | |
2) | Organizasyonun kimyasal seviyesi | |
3) | Organizasyonun hücresel seviyesi | |
4) | Organizasyonun doku seviyesi | |
5) | Metabolizma | |
6) | Sıvı Elektrolit&Asit Baz Dengesi | |
7) | Sinir Hücreleri&Elektriksel Haberleşme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sinaps&Nöral Entagrasyon | |
10) | Santral Sinir Sistemi | |
11) | Duyu sistemleri | |
12) | Otonom&Motor Sistemler | |
13) | Kas fizyolojisi | |
14) | ||
14) | Ders Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 4. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Guyton Tıbbi Fizyoloji Ed. John E. Hall 13. baskı (Çeviri: BÇ Yeğen, İ Alican, Z Solakoğlui, 2017) Güneş Tıp Yayınevi ISBN: 9789752776623 6. Patofizyolojinin Esasları Ed. Nair M., Peate I. 1. baskı (Çeviri: Yılmaz M., Seki Z. 2018) İstanbul Tıp Kitabevleri. 7.Renkli Fizyoloji Atlası Ed. Çavuşoğlu H. 4. baskı (Çeviri: Yeğen B., Aydın Z., Alican İ. 1997). Nobel & Yüce. 8. Renkli Fizyopatoloji Atlası 2. baskı (Çeviri: Özgünen T, Kozanoğlu İ, Özgünen T. 2011). Nobel Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 6 | 66 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 2 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 2 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |