HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1001 | Hemşireliğe Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, sağlığının bozulması durumunda kapsamlı hemşirelik bakımı ve rehabilitasyonu, hemşirelik felsefesi, hemşirelik disiplininin rol ve sorumluluklarına ilişkin konularda bilgi ve beceri kazanmasını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hemşireliğin tarihsel gelişim ve doğasını özetler, 2. Hemşirenin sağlık bakım sistemi içindeki önemini, rol sorumluluklarını tanımlar, 3. İnsan, çevre, sağlık, hastalık, hemşirelik ve etik gibi temel kavramları tanımlar, 4. Sağlık bakım uygulamalarında hemşirelik model/kuramlarını bilir. 5. Bakım ile ilişkili sorunları belirleyebilir. 6. Birey, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar. |
Hemşireliğin doğası, sağlık bakım sistemi içindeki önemi, rol ve sorumlulukları, temel hemşirelik kavramları, hemşirelik model ve kuramları, hemşirelik felsefesine ilişkin temel ilke ve kavramlar, etkin iletişim ve etkileşim becerileri, sağlık sorunları varlığında bir hemşirelik modeli doğrultusunda bakım verme bilgisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve dersin tanıtımı | |
2) | Hemşireliğin Doğası, Hemşireliğin Tarihçesi | |
3) | "Sağlık Bakım Sistemi ve Hemşirelik, Rol ve sorumluluklar, " | |
4) | Hemşirelik Temel Kavramları (İnsan ve Çevre) | |
5) | Hemşirelik Temel Kavramları (Sağlık, Hastalık ve Hemşirelik) | |
6) | Hemşirelik Kuramları ve Modelleri | |
7) | Roper–Logan–Tierney Yaşam Modeli (Hemşirelik Modeli) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bakım kavramı Hemşirelik Süreci | |
10) | Hemşirelik Süreci (Veri Toplama Planlama, Uygulama, Değerlendirme) (örnekler ile uygulama) Hemşirelik tanısı | |
11) | Yaşam bulguları | |
12) | Yaşam bulguları ölçüm | |
13) | Yaşam bulguları ölçüm | |
14) | Dersin değerlendirilmesi, Öğrenci geribildirimlerinin alınması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. T. A. Aştı, A. Karadağ (2012). (Editörler) Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 2. P.S. Cowen, S. Moorhead (2011). Current Issues in Nursing, 8th ed, Mosby Elsevier. Missouri. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler, İlksan Matbaası, Ankara. 4. Potter A.P,Perry A.G.(2009). Fundamentals of Nursing. 7 th Edition. Mosby Elsevier. Missouri. 5. Craven R.F, Hirnle C.J. (2009). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia. 6. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Sistem Ofset, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınlar, konuyla ilgili web sayfaları-National and international periodicals, related web pages |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 2 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |