SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2948 | Kısa Film Atölyesi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYKUT ALP ERSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders kısa film çekmek için öğrencinin ihtiyaç duyacağı yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste gerek saha gerekse stüdyo prodüksiyonlarının işleyiş düzeni tanımlanır. Kısa film üretim sürecinin safhaları öğrencinin ders süresince üreteceği projeler üzeriden öğrenilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kısa film üretme becerisi kazanır 2) Film üretim saffalarını öğrenir 3) Post prodüksiyon sürecine hakim olur 4) Kısa film yönetmenliği tekniğini kavrar 5) Kısa film projesini sunma ve geri bildirimleri yorumlayarak projeye uyarlama becerisini kazanır 6) Stüdyo ve saha prodüksiyonlarının işleyiş düzenine hakim olur |
Bu derste kısa film çekmek için öğrencinin ihtiyaç duyacağı yaratıcı ve teknik beceriler geliştirilir. Gerek saha gerekse studyo prodüksiyonlarının işleyiş düzeni öğrenciye aktarılır. Öğrenci kısa film üretim sürecinin safhalarını ve o film çekme becerisini ders süresince üreteceği projeler üzeriden kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa film çalışmalarına giriş | |
2) | Stüdyo ve saha prodüksiyonları | |
3) | Film üretim sürecinin departmanları | |
4) | Film prodüksiyon departmanları, set düzeni ve iş paylaşımı | |
5) | Saha ve stüdyo prodüksiyonlarında görüntü yönetimi, sanat yönetimi ve set ekiplerinin görevleri | |
6) | Post prodüksiyon süreçleri. Telecine, online ve offline montaj, effect ve ses studyolarının ayrışan özellikleri ve işlevleri. | |
7) | Kısa film yaratım süreci. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma. | Kısa film projesi tasarlama. Sinopsis hazırlanacak. |
8) | Öğrenci kısa film projeleri üzerinde çalışma. | Önceki derste yapılan değerlendirmeleri dikkate alarak sinopsis üzerinde değişiklikler yapmak. Kısa film projesi için senaryo ve photoboard hazırlamak |
9) | Öğrenci projelerinin çekim öncesi sunumu | Çekim öncesi sunum hazırlamak |
10) | Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma. Gerekli ek çekim uygulamaları için tartışma ve yönlendirme. | Kısa film projesi çekimi. |
11) | Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma | Gerekli olması muhtemel ek çekimlerin yapılması |
12) | Montaj | Görüntülerin montaj programına aktarılması ve uygun planların seçilmesi |
13) | Öğrenci projelerinin kaba kurgu sunumları | Projenin kaba kurgu sunuma hazır hale getirilmesi |
14) | Kısa film proje sunumları | Kısa film projesini tamamlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Producing and directing the short film and video. Peter W. Rea, David K. Irving 2009. 2. The art of the short fiction film. A shot by shot study of nine modern classics. Richard Raskin 2002. 3. In Short: A guide to short film making in the digital age. Eileen Elsey, Andrew Kelly 2002. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Producing and directing the short film and video. Peter W. Rea, David K. Irving 2009. 2. The art of the short fiction film. A shot by shot study of nine modern classics. Richard Raskin 2002. 3. In Short: A guide to short film making in the digital age. Eileen Elsey, Andrew Kelly 2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 3 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 3 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 4 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |