SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2947 | Yayın Prodüksiyonu Seminerleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Dersin Amacı: | Bu derste televizyon, medya ve dijital platformlarda öne çıkan, özellikle dünya çapında ticari başarıya ulaşmış yapımların belirgin özelliklerinin incelenmesi, böylelikle öğrencilerin büyük prodüksiyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğrenmesi amaçlanmaktadır. Derste seçilen spesifik konular üzerinden belirli projelerin televizyon, sinema, dijital mecralarda nasıl hazırlandığına dair bilgilerin edilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Televizyon, sinema, dijital medyada dünya çapında önde gelen ve ticari başarı elde etmiş yapımların hazırlanma süreçlerine dair bilgi edinerek büyük bütçeli projelerin tasarım hazırlıkları yapabiliyor olacaksınız. 2.Mecralar arası anlatıların ve prodüksiyonların yapım inceliklerini analiz edebiliyor bu süreçlerde ne gibi kararların önem taşıdığının farkına varabiliyor olabileceksiniz. 3.Gişe ve reyting başarısı elde eden ve birçok mecrada yer alan yapımların birbirleri ile ilişkilerinin kurulmasında alınan kararları doğru değerlendirebileceksiniz. 4.Farklı medyalara özel karakter yaratabilecek, bu karakterleri farklı medyalara entegre edebileceksiniz. 5.Karakter, hikaye, bütçe, yapım ekseninde proje dosyası hazırlayabileceksiniz. |
Bu ders, televizyon için hazırlanan çekimleri anlamak üzerine kurulmuştur. Öğrenciler, üretmek istedikleri televizyon programına bağlı olarak bir tema seçmek ve bu tema doğrultusunda bilgi toplamakla mükelleflerdir. Hazırladıkları projeye göre, çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası aşamalardan geçerek bir televizyon programı hazırlayacaklardır. Bu projeyi aynı zamanda derste sunacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | FTV2947’ye giriş | |
2) | Televizyon, Sinema, Dijital Platform Proje Tasarım İncelikleri ve Farklılıkları | |
3) | Örnek İnceleme: Netflix, BluTv, Exxen, GAIN, Amazon Prime Prodüksiyon ve İçerik Oluşturma | |
4) | İzlenme, Gişe, Ticari Başarı, Reyting Kavramlarının projeye ektisi ve medyalar arası farklı anlamları | |
5) | Case 1: Marvel Studios yapımlarının farklı medyalardaki özellikleri | |
6) | Case 2: Aşk-ı Memnu, medyada uyarlama ve yapım. | |
7) | 1.Projenin tasarlanması. | |
8) | Sunum haftası | |
9) | Sunum haftası | |
10) | Televizyon, sinema ve dijital mecrada proje tasarım ve tanıtım yöntemleri | |
11) | 2. Projenin tasarlanması | |
12) | Geri bildirim ve kritikler | |
13) | Geri bildirim ve kritikler | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Zettl, H. (2013). Sight, sound, motion: Applied media aesthetics. Cengage Learning., Bordwell, D., & Thompson, K. (2008). Film art: An introduction. McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 3 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 2 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 2 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 4 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 4 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 3 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |