Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Medyaya Giriş, Kavramlar ve Örnekler |
|
2) |
Medya sanatları nedir? |
|
3) |
Sinema neydi? |
Rodowick, The Virtual Life of Film/ 1-87 |
4) |
Dijital Çağda Sinema |
Lev Manovich. “What is Digital Cinema” |
5) |
DEV EKRANLAR / Üç Boyutlu Bakış: 3D / IMAX / Google Earth |
"Leon Gurevitch and Miriam Ross “STEREOSCOPIC MEDIA: Scholarship beyond Booms and Busts,” 3D Cinema and Beyond, eds. Dan Adler, Janine Marchessault and Sanja Obradovic (Intellect Books, 2013) pp 72-82.
Anna Munster, “Welcome to Google Earth” in Arthur and Marilouise Kroker (eds), Critical Digital Studies Reader (Toronto: University of Toronto Press, 2008, pp 397-416.
Susan Stewart, “The Gigantic,” On Longing: Narratives of the Minature, the Gigantic, the Souvenir, the Collection (Baltimore and London: John Hopkins University Press, 1984, pp. 70-102.)." |
6) |
Transmedia Hikaye Anlatıcılığı |
Mittell, Complex TV, “Transmedia Storytelling” |
7) |
Video Oyunları ve Deneysel Anlatım Yolları |
Henry Jenkins, “Game Design as Narrative Architecture”
Gonzalo Frasca, “Ludologists Love Stories Too”
Scott Higgins, “Seriality’s Ludic Promise” |
8) |
Mekan Tabanlı Medya |
|
9) |
VOD Sistemleri |
|
10) |
Covid-19 Pandemi ve Online Film Festivalleri |
|
11) |
İnterneti ve yeni teknolojileri (vine, 360 derece, bumerang) içeren müzik videoları |
|
12) |
Sanal Gerçeklik |
|
13) |
Bio- Sanat |
Cary Wolfe, “From Dead Meat to Glow-in-the-Dark Bunnies: The Animal Question in Contemporary Art.” in What is Posthumanism? (2010), 145-168.
Optional: Gregory Sholette, “The Unnameable” in Dark Matter: Art and Politics in the Age of Enterprise Culture pp 135-151.
Christina Agapakis and Sissel Tolaas, “The Inside-Out Body” in Synthetic Aesthetics: Investigating Synthetic Biology’s Designs on Nature (Cambridge: MIT Press, 2014), 271-282. |
14) |
Sinema ve Yapay Zekanın Bir Araya Gelmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
3 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
2 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
2 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
3 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
3 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
3 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
4 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
4 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
3 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |