SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2944 | Filmde Ses ve Müzik | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, sinema için müzik yapımı süreçleri ve yaklaşımları hakkında temel bilgiler edinir, güncel sayısal tabanlı müzik üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur, sinema ve müzik arasındaki ilişkiye dair teknik ve estetik bakış açısı kazanır, güncel endüstri standartları ve telif hakları gibi konularda deneyim kazanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sinema ve müzik tarihi hakkında temel bilgiler edinir. 2) Eleştirel müzik dinleme ve analiz etme yeteneğini geliştirir. 3) Sinema ve müzik arasındaki etkileşimli ilişkileri inceler. 4) Sinema için müzik üretimine dair ön yapım ve yapım safhalarını tanır ve deneyimler. 5) Güncel müzik yapımı safhalarını tanır ve deneyimler. 6) Senkronizasyon ve telif hakları gibi ilgili alanlarda bilgi sahibi olur. 7) Bireysel ve kolektif iş akışına entegre olabilir. |
Sinema, müzik analizi, müzik yapım süreçleri, film müziği stilleri, güncel müzik üretim teknolojisi, telif hakları, senkronizasyon. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Müzik Tarihi ve Terminolojisi | |
3) | Müzik Yapım Süreçleri | |
4) | Sinema İçin Müzik Yapımı I: Stil ve İşlev Analizi | |
5) | Sinema İçin Müzik Yapımı II: Spotting ve Yapım Süreçleri | |
6) | Sinema İçin Müzik Yapımı III: Popüler Müzik | |
7) | Proje 1 | |
8) | Ara Sınav | |
8) | Güncel Müzik Teknolojileri I | |
9) | Güncel Müzik Teknolojileri II | |
10) | Güncel Müzik Teknolojileri III | |
11) | Workshop I | |
12) | Workshop II | |
13) | Workshop III | |
14) | Final Project |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Audissino, Emilio; Film/Music Analysis, Palgarve MacMillan, 2017 ISBN: 978-3-319-61692-6 2- Kalinak, Kathryn; Film Music: A Very Short Introduction; Oxford University Press, 2010 ISBN: 978-0-19-537087-4 3- Wierzbicki,James; Film Music: A History; Routledge, 2009 ISBN: 0-203-88447-7 |
Diğer Kaynaklar: | 1-Audissino, Emilio; Film/Music Analysis, Palgarve MacMillan, 2017 ISBN: 978-3-319-61692-6 2- Kalinak, Kathryn; Film Music: A Very Short Introduction; Oxford University Press, 2010 ISBN: 978-0-19-537087-4 3- Wierzbicki,James; Film Music: A History; Routledge, 2009 ISBN: 0-203-88447-7 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 1 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 2 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 2 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 3 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 3 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |