SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2941 | Film ve TV’de Yapım Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders prodüksiyon Tasarımı prensiplerine giriş dersidir.Ders, planın gerçek taslağının hazırlanması, modellerin imalatı ve setlerin inşasından önce hazırlığın tüm yönlerini ele almaktadır. Ders, konferanslar, film / TV gösterimleri, öğrenci projeleri, sektörden konuk konuşmacılar ve dış okumalardan oluşacaktır. Öğrenci projeleri öğrencilere şu konularda deneyim kazandıracaktır: senaryo dökümü, bir dizi planlama, bir bütçe hazırlama, renkli aydınlatma ve ilgili araştırmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciye dünyayı yapım tasarımcısı gözünden tanıtmak 2) temel tasarım kelime dağarcığı oluşturmak 3) öğrenciye senaryoya dayalı bir tasarım konsepti oluşturmanın çeşitli yönleriyle deneyim sahibi olmasını sağlamak 4) öğrencilere mevcut yapımlar hakkında konuk konuşmacılar yardımıyla ilk elden bilgi vermek 5) öğrenciyi üretim tasarımı / sanat yönetmenliği alanında pratik uygulamalara hazırlamak 6) öğrencilere soyut sözel fikir ve kavramları görsele çevirebilme yetisini kazandırmak. |
"Ders içeriği: Sanat Bölümü'nün yapısı ve her bir departmanın üyesinin görevleri, tasarımın temelleri, tasarım ilkelerinin film ve televizyona uygulanması, yapım tasarımı, araştırması için hazırlık ve prosedürler, film oluşturma, özel efektler için tasarım, konum için tasarım, sınırlı bir bütçeyle çalışma." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapım tasarımcısının rolü nedir? İki filmin tasarımı karşılaştırılacak | |
2) | Derse girişi tamamlama. Tarihsel perspektif: Ay'a yolculuk ile Büyük Tren Soygunu filmini karşılaştırma | |
3) | Cabinet of Dr. Caligari filmi Gösterimi: Tasarımcılar bu filmin dünyasını nasıl kurdular.Kompleks görsel dünya nasıl kuruldu? | |
4) | Derinlemesine senaryo çalışması. Sahneleri, setleri tanımlamak için ilk 10 sayfada birlikte çalışacağız. karakterler, sahne, kostüm ve özel efektler. | |
5) | Belgesel filmlerde yapım tasarımının rolü | |
6) | Mizansen / çerçeveleme. Öğrencilere belirlenen ödevler verilir. | |
7) | Mizansen ve grafik. Çizgi / şekil ve form / boyut / Yönlendirme ve hareket. | |
8) | Mizansen/ ton ve renk. renk unsurları. | |
9) | Vertigo filmi gösterimi. Yazılı ödev / tasarım kavramları | |
10) | Kaynak materyal ve senaryo arasındaki ilişkinin tartışılması | |
11) | Storyboard yapım süreci: sınıf içi egzersiz. | |
12) | Bütçeleme | |
13) | Dönem gözden geçirilecek/ Özet | |
14) | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Uluoğlu, B., Enşici, A., & Vatansever, A. (Eds.). (2006). Design and Cinema: Form Follows Film. Cambridge Scholars Pub., Zettl, H. (2013). Sight, sound, motion: Applied media aesthetics. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Proje | 2 | 40 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 2 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 2 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 2 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 4 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 4 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |