SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2935 | Dijital Post Prodüksiyon | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BORA GÖKŞİNGÖL |
Dersin Amacı: | Bu ileri düzey dersin amacı, endüstri standartlarında video edit ve efekt tekniklerini öğrencilere vermektir.Öğrenciler, üç boyutlu animasyonları ve üst seviye görsel efektleri, profesyonel yazılımlar yardımıyla video projelerine uygulayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Profesyonel kalitede üç boyutlu animasyon yapma becerisine sahip olur. 2) Videolarına görsel efekt ekleyebilirler. 3) Ses ve görüntü eşlemeyi ileri düzeyde öğrenirler. 4) Görsel efektler kullanarak videoları stilize ve deforme ederek yeni tasarılar ortaya koyabilirler 5) Ses efektleri kullanarak ses kanalını onarabilir ve çeşitli sesleri kullanarak mix yapabilirler. 6) Hareketli, hareketsiz, 2D, ve 3D görüntüleri, metinleri, sesleri, ileri düzeyde birleştirip birbirinden ayırabilirler. |
Bu ders, postproduksiyon sürecine odaklanır.Öğrencileri, çektiği videoların ses ve görüntü kurgularını yapmalarını teşvik eder. Kurgusu bitmiş filmlerin, endüstri standartlarına ulaşması için, görsel efekt, ses mixi ve animasyon eklenmesi için öğrencilere teknik bilgi verme üzerine temellenirÖğrencilerin başarıları, tamamladıkları video projelerinin teknik doğruluğu, yaratıcı kurgusu ve endüstri standartlarına uygunluğu üzerinden değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Post prodüksiyon aşamaları: - Post prodüksiyon şirketlerinin ve ekipmanların tanıtılması | |
3) | Offline ve online üretim aşamaları | |
4) | Premiere Pro'ya giriş | |
5) | Premiere Pro Atölyesi | |
6) | Da Vinci ve Renk Düzeltmeye giriş | |
7) | After Effects'e giriş | |
8) | After Effects'te 3D Camera / Sahne Yönetimi/ After Effects Atölyesi | |
9) | Ses Efektleri ve Ses Mixi | |
10) | Renk Grading | |
11) | 3D Grafik nedir. Cinema 4D programına giriş ve diğer programlar ile entegrasyonu | |
12) | Greenbox çekim teknikleri | |
13) | Final Projesi uygulaması | |
14) | Final Projesi uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | "Adobe Premiere Pro Studio Techniques" by Jeff Greenberg, et al. (ISBN-13: 978-0-321-83997-8), "Adobe After Effects CC Visual Effects and Compositing Studio Techniques" by Mark Christiansen (ISBN-13: 978-0-321-93469-7) |
Diğer Kaynaklar: | "Adobe Premiere Pro Studio Techniques" by Jeff Greenberg, et al. (ISBN-13: 978-0-321-83997-8), "Adobe After Effects CC Visual Effects and Compositing Studio Techniques" by Mark Christiansen (ISBN-13: 978-0-321-93469-7) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 45 |
Proje | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 2 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 2 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 2 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 4 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 4 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 2 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 2 |