SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2926 | Dijital Hikaye Anlatımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BORA GÖKŞİNGÖL |
Dersin Amacı: | Bu ders, özellikle film gramerinin temel kurallarını inceleyerek dijital medyada anlşamın nasıl yaratıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Genel yazın kuramlarından başlayarak, mizansen ve sinematografinin her temel bileşenini inceleyerek dijital medya anlatılarında, özellikle bilgisayar oyunlarında, nasıl anlam yaratmakta kullanıldıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Güncel anlatım teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. 2) Yeni medya ürünlerini analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir. 3) Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4) Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Sayısal Hikâye Anlatımı dersi, yeni medya ürünleri üzerine teorik bilgileri detaylı bir şekilde inceler ve öğrencilerin güncel ve farklı ortamlardaki anlatı teknikleri konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yeni anlatı pratikleri | |
3) | Temel yazın teorileri | |
4) | Film ve anlatı dili | |
5) | Oyun ve blgisayar oyunları | |
6) | Sayısal ortamların özellikleri | |
7) | Oyunlarda hikâye anlatımı | |
8) | Ara sunumlar | |
9) | Film ve bilgisayar oyunları | |
10) | Ses ve kurgu | |
11) | Sinematografi | |
12) | Mizansen I | |
13) | Mizansen II | |
14) | Final sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Salen, K., Tekinbaş, K. S., & Zimmerman, E. (2004). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. 2. Aarseth, E. J. (1997). Cybertext: Perspectives on ergodic literature. JHU Press. 3. Murray, J. H., & Murray, J. H. (2017). Hamlet on the holodeck: The future of narrative in cyberspace. MIT press. 4. Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 3 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 4 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 2 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 4 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 4 |