MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1005 | Antropolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Antropolojiyi, kökenlerini ve ortaya çıkış koşullarını anlamak. (2)Antropolojinin ana kavramlarını anlamak. (3)Antropoloji ve Sömürgecilik ilişkisini anlamak (4)Kültürün kavramsallaştırılmasına dair bir perspektif geliştirmek (5) Akrabalık, aile ve evlilik gibi temel sosyokültürel kurumları incelemek (6)Doğanın kavramsallaştırılmasını geliştirmek. Doğa ve kültür arasındaki ilişkiyi incelemek. (7)Günlük hayatımızda sorgulamadan kabul ettiğimiz kavramlar hakkında eleştirel bir perspektif geliştirmek (8)Antropolojik kavram ve teorileri var olan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak. (9)İnsanlığın kültürel çeşitliliğini kavramak. |
Bu ders, iki bölüme ayrılır: İlk bölümde, öğrencilere antropolojinin kökenleri, kapsamı ve ana paradigmaları incelenerek ve kültürün ne olduğuna dair bir teorik anlayış geliştirilerek antropoloji dünyası tanıtılır. İkinci bölümde, aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve doğa gibi bazı temel antropolojik konu ve başlıklar, ilk bölümde geliştirilen temel perspektifleri kullanılarak incelenir. Dersin öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemlerinin yanı sıra okuma, bireysel çalışma ve teknoloji destekli öğrenme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması | Malinowski, B. (1922). Introduction: The subject, method and scope of this inquiry. Argonauts of the Western Pacific. |
2) | Antropoloji nedir? Antropolojide yöntem | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 6. |
3) | Fiziksel antropoloji | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 6. |
4) | Tarım toplumuna geçiş | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 7&8. |
5) | Antropoloji kuramları I | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 13. |
6) | Antropoloji kuramları II | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 13. |
7) | Kültür ve etnografi | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Chp 10. Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012). Conformity and conflict: Readings in cultural anthropology. Jill Potash, p: 1-22. |
8) | Üretim, Dağıtım ve Tüketim Paternleri I | Spradley &McCurdy p: 142-153 & 165-177 |
9) | Üretim, Dağıtım ve Tüketim Paternleri II | Lappé, F. M., Collins, J., & Fowler, C. (1977). Food first. Beyond the myth of scarcity. Houghton Mifflin Co. Chp: 11, 12, 15. |
10) | Küreselleşme I | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016) Chp 20. |
11) | Küreselleşme II | Shaker Ardekani, R., & Rath, J. (2020). Coffee people in Tehran, Glasgow and Amsterdam. Journal of Consumer Culture, 20(1), 122-140. Greve, M. (2021). Musical diversity and the struggle for identities. In The Routledge Handbook on Contemporary Turkey (pp. 257-268). Routledge. |
12) | Toplumsal cinsiyet ve aile | Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012) Jill Potash, p: 179-192 https://news.un.org/en/story/2022/09/1126171 |
13) | İktidar ve siyaset | Demirer, S. Ö. (2011). Anthropology as a nation-building rhetoric: the shaping of Turkish anthropology (from 1850s to 1940s). Dialectical Anthropology, 35(1), 111-129. |
14) | Sonuç | Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Genel tekrar yapılacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Diğer gerekli okumalar Itslearning üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Herhangi bir materyale erişimde sorun yaşarsanız, lütfen dersin öğretim görevlisi ile iletişime geçin. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Diğer Kaynaklar: | Scupin, R., & DeCorse, C. R. (2016). Anthropology: A global perspective. Pearson Education. Spradley, J. P., & McCurdy, D. W. (2012). Conformity and conflict: Readings in cultural anthropology. Jill Potash. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 153 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |