Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması |
|
2) |
Antropoloji nedir? |
Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema” |
3) |
Antropolojinin kökenleri |
Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1 |
4) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik |
McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism” |
5) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm |
McGee & Warms “Historical Particularism” |
6) |
Kültür ve sömürgecilik mirası |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2 |
7) |
‘Kültür’ün eleştirisi |
Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms” |
8) |
Vize |
Konu tekrarı ve arasınav |
9) |
Akrabalık ve soy |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9 |
10) |
Aile |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9. |
11) |
Evlilik |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10 |
12) |
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet |
Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture” |
13) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri |
Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough” |
14) |
Doğa/Kültür I |
TBA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|