Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması |
|
2) |
Antropoloji nedir? |
Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema” |
3) |
Antropolojinin kökenleri |
Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1 |
4) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik |
McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism” |
5) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm |
McGee & Warms “Historical Particularism” |
6) |
Kültür ve sömürgecilik mirası |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2 |
7) |
‘Kültür’ün eleştirisi |
Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms” |
8) |
Vize |
Konu tekrarı ve arasınav |
9) |
Akrabalık ve soy |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9 |
10) |
Aile |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9. |
11) |
Evlilik |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10 |
12) |
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet |
Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture” |
13) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri |
Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough” |
14) |
Doğa/Kültür I |
TBA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|