Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması |
|
2) |
Antropoloji nedir? |
Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema” |
3) |
Antropolojinin kökenleri |
Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1 |
4) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik |
McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism” |
5) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm |
McGee & Warms “Historical Particularism” |
6) |
Kültür ve sömürgecilik mirası |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2 |
7) |
‘Kültür’ün eleştirisi |
Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms” |
8) |
Vize |
Konu tekrarı ve arasınav |
9) |
Akrabalık ve soy |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9 |
10) |
Aile |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9. |
11) |
Evlilik |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10 |
12) |
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet |
Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture” |
13) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri |
Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough” |
14) |
Doğa/Kültür I |
TBA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |