REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1005 Antropolojiye Giriş Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Antropolojiyi, kökenlerini ve ortaya çıkış koşullarını anlamak.

(2)Antropolojinin ana kavramlarını anlamak.

(3)Antropoloji ve Sömürgecilik ilişkisini anlamak

(4)Kültürün kavramsallaştırılmasına dair bir perspektif geliştirmek

(5)Doğanın kavramsallaştırılmasını geliştirmek. Doğa ve kültür arasındaki ilişkiyi incelemek.

(6)Günlük hayatımızda sorgulamadan kabul ettiğimiz kavramlar hakkında eleştirel bir perspektif geliştirmek

(7)Antropolojik kavram ve teorileri var olan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak.

(8)İnsanlığın kültürel çeşitliliğini kavramak.

Dersin İçeriği

Bu ders, iki bölüme ayrılır: İlk bölümde, öğrencilere antropolojinin kökenleri, kapsamı ve ana paradigmaları incelenerek ve kültürün ne olduğuna dair bir teorik anlayış geliştirilerek antropoloji dünyası tanıtılır. İkinci bölümde, aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve doğa gibi bazı temel antropolojik konu ve başlıklar, ilk bölümde geliştirilen temel perspektifleri kullanılarak incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması
2) Antropoloji nedir? Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema”
3) Antropolojinin kökenleri Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1
4) Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism”
5) Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm McGee & Warms “Historical Particularism”
6) Kültür ve sömürgecilik mirası Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2
7) ‘Kültür’ün eleştirisi Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms”
8) Vize Konu tekrarı ve arasınav
9) Akrabalık ve soy Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9
10) Aile Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9.
11) Evlilik Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10
12) Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture”
13) Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough”
14) Doğa/Kültür I TBA

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robert H. Lavenda and Emily A. Schultz. Core Concepts in Cultural Anthropology. Third Edition. Boston: McGraw Hill. 2007

Renato Rosaldo. Culture and Truth. , Boston: Beacon Press. 1993
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 5 10 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2