Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Sosyolojik Teori Nedir?
|
|
2) |
Giriş: Toplum ve ilüzyon
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
3) |
Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
4) |
Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
5) |
En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
6) |
Film ve tartışma
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
7) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
8) |
Protestan ahlakı ve kapitalizm
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
9) |
Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
10) |
Görünmez dünyanın keşfi
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
11) |
Sosyal sistemin yaratılması
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
12) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
13) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
14) |
Ödev teslimi ve Sunumlar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |