Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Sosyolojik Teori Nedir?
|
|
2) |
Giriş: Toplum ve ilüzyon
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
3) |
Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
4) |
Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
5) |
En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
6) |
Film ve tartışma
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
7) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
8) |
Protestan ahlakı ve kapitalizm
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
9) |
Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
10) |
Görünmez dünyanın keşfi
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
11) |
Sosyal sistemin yaratılması
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
12) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
13) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
14) |
Ödev teslimi ve Sunumlar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|