REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2007 Sosyolojik Yaklaşımlar Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders farklı sosyolojik perspektiflerin analizidir. Bu bağlamda sosyal teorileri ve sosyal konuları nasıl anlattıkları değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Farklı sosyolojik teorileri analiz etmek.
2) Klasik sosyoloji kuramlarını eleştirel bir gözle değerlendirmek.
3) Sosyal eşitsizlik ve sınıf konusunda eleştirel değerlendirmede bulunabilmek .
4) Sosyal teoriler ile güncel olayları ilişkilendiribilmek.
5) Sosyal tabakalaşma ve eşitizlik konusunda araştırma tasarlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler klasik ve güncel sosyolojik kuramlar analiz edilecektir. Ana teorilerin yanısıra Auguste Comte, Emile Durkheim, Karl Marx, Max Weber’in yazıları değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Sosyolojik Teori Nedir?
2) Giriş: Toplum ve ilüzyon Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
3) Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
4) Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
5) En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
6) Film ve tartışma Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
7) Konu tekrarı ve ara sınav
8) Protestan ahlakı ve kapitalizm Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
9) Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
10) Görünmez dünyanın keşfi Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
11) Sosyal sistemin yaratılması Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
12) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
13) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
14) Ödev teslimi ve Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The discovery of society, Collins and Makowsky
http://www.mcgraw-hill.co.uk/html/0071267603.html
Sociological classics, edited by Kauzlarich
http://vig.pearsoned.co.uk/catalog/academic/product/0,1144,0131918060,00.html

And weekly readings

Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2