LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC4051 | Seminer I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ileri seviyede bir sosyoloji semineri dersidir. Ders aynı zamanda teori, araştırma ve uygulamayı bütünleştirme amacıyla oluşturulmuştur ve birçok disiplini içinde barındırmaktadır. Dönem süresince ders, çatışmadan kaçınma ve çözüm sağlama yöntemlerine odaklanmaktadır. Ders öncelikli olarak, sosyoloji ve ilgili alanlarda oluşturulan klasik ve çağdaş çatışma çözümü teorilerini inceler. İkinci olarak, gözetim toplumlarında ve bir çok farklı toplumda işleyen çatışmanın şiddetlenişi ve çatışmanın önlenmesi tekniklerini inceler. Üçüncü olarak, farklı toplumlarda yaşanan çatışma, suç ve yasal konular arasındaki ilişkiyi inceler. Son olarak ders, sınıf, toplumsal cinsiyet, din, etnisite ve milliyet gibi unsurların kesişimlerini, çatışmanın çözümü ve çatışmanın önlenmesi bağlamında çözümler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; (1) Çatışma kavramına yönelik farklı kavramsal yaklaşımlar bilgisi sahibi olduğunu göstermek ve çatışmaya yönelik temel teorileri karşılaştırmak. (2)İnsan davranışlarının farklı yönlerini ve toplumsal sistemleri açıklayan temel kuramları öğrenmek ve bu teorileri çatışmanın kökeni, kaynakları ve toplumsal değişim sürecinde çatışmanın rolüyle bağdaştırmak. (3)Gruplar arasında yaşanan müzakere, arabuluculuk, ve taraf tutma durumlarını tanımlamak (4)Çatışma, devlet ve toplum konularına ilişkin, kavramsal ve analitik düşünce sistemi kazandığını göstermek. (5)Kuramsal fikirleri (Çatışmayla alakalı), özel çatışma vakalarına uyarlamak. (6)Farklı teorilerden faydalanarak yapılan çatışma analizlerinde mikro ve makro düzeyde ilişki kurmak. (7)Belirlenen bir konuda, kaynak taramasının ardından meta-analiz yapmak. (8) Çatışma konusuna bağlı olan bir araştırma projesi dizayn etmek ve bunu dinleyiciye sunmak. (9)Ayrıntılı bir araştırma metodolojisini içeren, kuramsal çerçeve ve kaynak taramayı kapsayan bir araştırma projesi yazmak. Bu, dersin ikinci kısmında (Seminer II) yazılacak olan tamamlanmış tez çalışmasının ilk adımıdır. (10)Yerel ve küresel seviyede, çatışmayla ilgili konularda farkındalık geliştirmek. (11) Araştırma sorunsalını sınıfta sözlü olarak sunmak |
Ders, dört ana bölümden oluşmaktadır. Birincisi ders, sosyoloji ve ilgili alanlarda oluşturulan klasik ve çağdaş çatışma çözümü teorilerini inceler. İkinci olarak, gözetim toplumlarında ve örnek olay incelemesi ile seçilmiş bir çok farklı toplumda işleyen çatışmanın şiddetlenişi ve çatışmanın önlenmesi tekniklerini inceler. Üçüncü olarak, farklı toplumlarda yaşanan çatışma, suç ve yasal konular hakkındaki teorilere odaklanır. Son olarak ders, sınıf, toplumsal cinsiyet, din, etnisite ve milliyet gibi unsurların kesişimlerini, çatışmanın çözümü ve çatışmanın önlenmesi bağlamında çözümlemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giris | Derslerin ilk haftası, derse giriş ve materyeller |
2) | Yozlaşma fenomeni:giriş | |
3) | Dünyada yozlaşma ve anti-yozlaşma söylemi | Okuma: Ivan Krastev: When “Should” Does Not Imply “Can”: The Making of the Washington Consensus on Corruption |
4) | Avrupa ve ulaslararası Anti-yozlaşma rejimleri | Makaleler ve internetteki seminer aracı (www.soziologie.uni-konstanz.de/sac/seminar-tool) |
5) | Avrupa ve uluslararası anti-yozlaşma rejimleri 2 | Makaleler ve internet seminer araçları(www.soziologie.uni-konstanz.de/sac/seminar-tool) |
6) | Avrupa Birliği araşrıma projesi "Suç ve Kültür": Yozlaşmanın Sosyolojik olarak anlaşılması | Okuma: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D: Breaking New Ground in Corruption Research, Discussion Paper Series, Konstanz University, No 1, 2006 (internetten ulaşılabilir) |
7) | Araştırma projesi: metodoloji | Okuma: Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler Breaking New Ground in Corruption Research, Research Project “Crime and Culture”, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 1, 2007 (accessible in the internet seminar tool) |
8) | Araştırma projesi sonuçlarının analizi 1: Bulgaristan'da yozlaşmanın algılanışı | Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten pp. 115-151 |
9) | Araştırma projesi sonuçlarının analizi 2: Romanya'da yozlaşma algıları | Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 |
10) | Araştırma projesi sonuçlarının alanizi 3: Yunanistan'da yozlaşma algıları | Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 |
11) | Araştırma projesi sonuçları analizi 4. Türkiye'de yozlaşma algıları | Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 |
12) | Araştırma projesi sonuçları analizi 5: Hırvatistan'da yozlaşma algıları | Okuma: Article on Crime and Culture Project Results in: Giannakopoulos, A./Maras, K./Tänzler, D.: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 |
13) | Yeni anti- yozlaşma stratejiler | Okuma: Ben Elers/Angelos Giannakopoulos/Dirk Tänzler: Citizens’ Participation and Anti-corruption: The Advocacy and Legal Advice Centres of Transparency International and the EU-funded Project “ALACs”, EU-Project ALACs, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 3, 2010 (accessible in the internet seminar tool) |
14) | Derslerin sonu | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbooks 1. The Social Construction of Corruption in Europe: An Introduction, in: D. Tänzler/K. Maras/A. Giannakopoulos (eds.): The Social Construction of Corruption in Europe, Surrey 2012: Ashgate Publishing Group, pp. 1-40 2. Ivan Krastev: When “Should” Does Not Imply “Can”: The Making of the Washington Consensus on Corruption 3. Jan Senior Corruption - The World's Big C. London 2006 4. J. Girling: Corruption, Capitalism, and Democracy. London/New York 1997 Web Sources 1. “Crime and Culture” EU-Project: www.uni-konstanz.de/crimeandculture 2. “ALACs” EU-Project: http://www.soziologie.uni-konstanz.de/alacs/ 3. Transparency International: www.transparency.org 4. United Nations Convention against Corruption: http://www.unodc.org/unodc/en/treaties/CAC/ 5. OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions: http://www.oecd.org/daf/briberyininternationalbusiness/anti- briberyconvention/oecdconventiononcombatingbriberyofforeign publicofficialsininternational businesstransactions.htm 6. Council of Europe - Group of States against corruption (GRECO): http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/greco/default_en.asp 7. European Commission – Home Affairs – Corruption: http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/organized-crime-and-human-trafficking/corruption/index_en.htm |
Diğer Kaynaklar: | 1. Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler: Perceptions of Corruption and Their Relevance to Anti-corruption Measures: Research Findings of the EU-Project “Crime and Culture”, in: Stephanie Thiel/Thomas Kliche (eds.): Korruption – Forschungsstand, methodische Ansätze, Handlungsmöglichkeiten, pp. 115-151 (co-authors Konstadinos Maras and Dirk Tänzler) 2. Angelos Giannakopoulos/Konstandinos Maras/Dirk Tänzler Breaking New Ground in Corruption Research, Research Project “Crime and Culture”, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 1, 2007 3. Ben Elers/Angelos Giannakopoulos/Dirk Tänzler: Citizens’ Participation and Anti-corruption: The Advocacy and Legal Advice Centres of Transparency International and the EU-funded Project “ALACs”, EU-Project ALACs, Discussion Paper Series, University of Konstanz, Discussion Paper No 3, 2010 4. Eric M. Uslaner: Corruption, Inequality and the Rule of Law. Cambridge 2008 5. Martin J. Bull/James L. Newell (eds.): Corruption in Contemporary Politics. New York 2003 6. Arvind K. Jain (ed.): The Political Economy of Corruption. London/New York 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |