LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4002 | Azınlık Edebiyatı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, * Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek * Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek * Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar. |
Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Okuma |
2) | House Made of Dawn Tartışma/ Analiz | Okuma |
3) | House Made of Dawn devam | Okuma |
4) | Passages from theoreticians | Okuma |
5) | The Color Purple tartışma /analiz | Okuma |
6) | The Color Purple devam | Okuma |
7) | Roots | |
8) | Bless Me Ultima Tartışma/Analiz | Okuma |
9) | Bless Me Ultima devam | Okuma |
10) | Jasmine | Okuma |
11) | Jasmine devam | Okuma |
12) | Joy-Luck Club tartışma/ analiz | Okuma |
13) | Joy-Luck Club devam | |
14) | Farklı otobiyografilerden Bölümler | Okuma |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006). Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). The tv series Roots |
Diğer Kaynaklar: | Passages from: Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism. Werner Sollors, Beyond Ethnicity Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk Edward Said, Out of Place Richard Rodriguez, Hunger of Memory Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |