EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4002 | Azınlık Edebiyatı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, * Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek * Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek * Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar. |
Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Okuma |
2) | House Made of Dawn Tartışma/ Analiz | Okuma |
3) | House Made of Dawn devam | Okuma |
4) | Passages from theoreticians | Okuma |
5) | The Color Purple tartışma /analiz | Okuma |
6) | The Color Purple devam | Okuma |
7) | Roots | |
8) | Bless Me Ultima Tartışma/Analiz | Okuma |
9) | Bless Me Ultima devam | Okuma |
10) | Jasmine | Okuma |
11) | Jasmine devam | Okuma |
12) | Joy-Luck Club tartışma/ analiz | Okuma |
13) | Joy-Luck Club devam | |
14) | Farklı otobiyografilerden Bölümler | Okuma |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006). Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). The tv series Roots |
Diğer Kaynaklar: | Passages from: Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism. Werner Sollors, Beyond Ethnicity Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk Edward Said, Out of Place Richard Rodriguez, Hunger of Memory Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |