SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4003 | Post Modern Edebiyat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler seçilen postmodern edebiyat örneklerini yakın okuma teknikleri kullanarak inceleyip bu edebi türün belli başlı özelliklerini tanımlayabilecekler. Amerika ve Avrupa'da postmodernizmin ve postmodern edebiyatın gelişimi ile ilgili derinlemesine bilgi edinecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler * çıkarım yapma, metinlerin yapısını çözümleme gibi farklı okuma stratejilerini kullanmayı * değişik bakış açılarının kattığı değerin farkındalığıyla yapıcı eleştiri alıp vermeyi * postmodernizme özgü terminolojiyi kullanmayı * postmodernizmde sıklıkla işlenen temaları ve yazma tekniklerini * incelenen yazarların ortak özelliklerini ve bu yazarları birlikte okumanın postmodern edebiyatın temel prensiplerini anlamada nasıl yardımcı olabileceğini * postmodern edebiyatı diğer edebiyat türleri ile karşılaştırıp farklılıkları tespit etmeyi öğrenecekler. |
20. yüzyıl İngiliz ve Amerikan edebiyatından postmodern romanlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | - |
2) | The Floating Opera | Okuma |
3) | The Floating Opera | Okuma |
4) | The Floating Opera | Okuma |
5) | Cat’s Cradle | Okuma |
6) | Cat’s Cradle | Okuma |
7) | Cat’s Cradle | Okuma |
8) | Genel Tekrar | Okuma |
9) | A History of the World in 10 ½ Chapters | Okuma |
10) | A History of the World in 10 ½ Chapters | Okuma |
11) | A History of the World in 10 ½ Chapters | Okuma |
12) | A History of the World in 10 ½ Chapters | Okuma |
13) | Infinite Jest | Okuma |
14) | Infinite Jest | Okuma |
15) | Final | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | The Floating Opera by John Barth (1956) Cat’s Cradle by Kurt Vonnegut (1969) A History of the World in 10 ½ Chapters by Julian Barnes (1989) Infinite Jest by David Foster Wallace (1996) |
Diğer Kaynaklar: | Postmodernism, or, The Cultural Logic of Late Capitalism by Frederick Jameson The Postmodern Condition: A Report on Knowledge by Jean-Francois Lyotard Postmodernism: A Very Short Introduction by Christopher Butler A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction by Linda Hutcheon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |