TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3006 | Amerikan Şiiri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçlarından biri Amerikan Şiirinde 1980li yıllara değin Modernizmi işlemek, T. S. Eliot ve Ezra Pound ile bu dönem şiirinin temel düşünce sistemini ve kural ve kavramlarını işledikten sonra da İmgecilik, Harlem Rönesansı, Gizdökümcülük, Yıkık Kuşak Şiiri gibi akım ve dönemlerin bilgisini ve örneklerini geniş kapsamlı bir şekilde işlemektir. İncelenecek diğer şairlerden bazıları şunlardır: W.C. Williams, R. Frost, W. Stevens, M. Moore, e.e. cummings, Langston Hughes, E. Bishop, A. Rich, S. Plath, A. Sexton, A. Ginsberg vb. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler 20. yüzyıl Amerikan şiirinde geniş kapsamlı bir okuma gerçekleştireceklerdir. 2. Bütün dünyayı etkileyen Modernizm ve belli başlı örnekleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olacaklardır. 3. Bireysel, ulusal ve evrensel konulu şiirlerin değeri ve önemine ilişkin fikir sahibi olacaklardır. 4. 20. yüzyılın belli başlı şiir akımları, özellikle modernizm, imgecilik, simgecilik, savaş sonrası kuşak, gizdökümcüler, Yıkık Kuşak, hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 5. 20. yüzyıl Amerikan şiiri üzerindeki Avrupa şiirinin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 6. Şairlerin hayalgücünü oluşturan ve dönemin önemli kavram ve akımlarının temelinde yatan etkenler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 7. 20. yüzyıl Amerikan şiirini oluşturan temel konular hakkında fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edip tartışmayı öğreneceklerdir. |
19. yüzyıl sonundan, Emily Dickinson şiirinden Modernizme geçiş öncesi Naturalist şiir ve Stephen Crane, Edwin Arlington Robinson ile modernist şiire giriş akabinden T. S. Eliot, Robert Frost, İmgecilik ve Ezra Pound, William Carlos Williams şiirleri incelendikten sonra Wallace Stevens, Hart Crane, Marianne Moore & Theodore Roethke, e.e. cummings, Langston Hughes & Harlem Renaissance, Adrienne Rich, Gizdökümcü Şiir The Beat Generation (Yıkık Kuşak Şiiri). |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 19. yüzyıl şiirinin, özellikle Whitman & Dickinson şiirinin özet tekrarı ve Modernizme giriş | Heath Anthology of American Literature, Vol II. |
2) | Modernizm & Doğalcılık: Stephen Crane & Edwin Arlington Robinson | Crane: In the Desert (from The Black Riders), ‘A Newspaper is a Collection of Half-Injustices’ (from War is Kind) Robinson: Richard Cory, Miniver Cheevy, Eros Turannos |
3) | T.S. Eliot | The Waste Land, The Love Song of J. Alfred Prufrock, Gerontion, Journey of the Magi |
4) | Robert Frost | Mending Wall, Out Out- , Design, The Road Not Taken, Fire & Ice, Stopping by Woods on a Snowy Evening, The Gift Outright |
5) | Imgecilik & Ezra Pound | In a Station of the Metro, Portrait d’un Femme, The River Merchant’s Wife: A Letter, A Pact, The Rest, Cantos. |
6) | William Carlos Williams | Poem, Spring and All, The Red Wheelbarrow, The Dance, This Is Just to Say, Death |
7) | Wallace Stevens | Sunday Morning, Snowman, Emperor of Ice-Cream, Thirteen Ways of Looking at a Blackbird |
8) | Genel Tekrar | |
9) | Hart Crane | At Melville’s Tomb, Chaplinesque (Written after Charles Chaplin’s film The Kid , 1921); from Voyages No I, ; To Brooklyn Bridge. |
10) | Marianne Moore & Theodore Roethke | Moore: Poetry, The Past is the Present, New York, A Grave, The Student, In Distrust of Merits Roethke: Root Cellar, My Papa’s Waltz, The Waking, I Knew a Woman |
11) | e.e. cummings | l(a , she being Brand, next to of course god america i; thy fingers make early flowers of, in Just-, anyone lived in a pretty bow town, Buffalo Bill’s, my sweet old etcetera, since feeling is first, o sweet spontaneous, somewhere i have never travelled, gladly beyond; spring is a perhaps hand. |
12) | Langston Hughes & Harlem Renaissance | Harlem, Same in Blues, Weary Blues, Theme for English B |
13) | Adrienne Rich | Adrienne Rich: Diving into the Wreck, Living in Sin, Rape, Storm Warnings, Face to Face, A Valediction Forbidding Mourning (after John Donne’s poem). |
14) | Gizdökümcü Şiir / Confessional Poetry | John Berryman: Dream Songs 14, 29, 76, A Professor’s Song. Robert Lowell: Skunk Hour, To Speak of Woe That Is in Marriage, Mr. Edwards and the Spider, Eye and Tooth. Sylvia Plath: Daddy, Guardian, Elm, Mirror, Metaphors, Morning Song, Lady Lazarus, Ariel, Edge,Words. Anne Sexton: The Kiss, Lobster, You, Dr. Martin, All My Pretty Ones, Sylvia’s Death.) |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | |
16) | Yraıyılsonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | The Penguin Book of American Verse Heath Anthology of American Literature, Vol II |
Diğer Kaynaklar: | The Penguin Book of American Verse Heath Anthology of American Literature, Vol II |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 9 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Seminer | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |