LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3004 | Amerikan Romanı II | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu derste 20. Yüzyıl Amerikan düzyazısından örnek roman ve öyküler incelenecektir. Seçilen yapıtlar özellikle Doğalcılık, İzlenimcilik, Modernizm ve diğer edebi akımları örnekleyen yapıtlar ve ‘savaş sonrası’ kuşaklardan yazarlar arasından seçilecektir. İşlenecek yazarlar arasında şu isimler sayılabilir S. Anderson, J. London, E. Hemingway, F.S. Fitzgerald, T. Capote, W. Faulkner, J. Steinbeck, K. A. Porter, J. Kerouac, T. Capote; C. Mc Cullers, F. O’Connor, J. D. Salinger, J. Updike, T. Morrison and P. Auster. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler 1980li yıllara kadarki 20. Yüzyıl Amerikan düzyazı türünde geniş bir okuma gerçekleştirecekler. 2. Moderniz ve Yitik Kuşak hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 3. 20. Yüzyıl tarihi boyunca belli dönemleri temsil eden yapıtların önemi hakkında fikir sahibi olacaklardır. 4. 20. yüzyılın başta gelen edebi akımları hakkında (özellikle Doğalcılık, Modernizm, Gerçekçilik, Simgecilik vb.) fikir sahibi olacaklardır. 5. İkinci Dünya Savaşı sonrası kuşaklar içinde Yıkık (Beat) Kuşak yazarları, gerçekçiler ve Post-modern yazarların yapıtlarını çokkültürlülük açısından da inceleyeceklerdir. 6. 20. yüzyıl yazarlarının hayalgücünü şekillendiren temel fikirler ve kavramları inceleyeceklerdir. 7. 20. yüzyıl Amerikan romanının başta gelen konularını ve meselelerini inceleyip yazılı ve sözlü tartışmayı öğrenceklerdi |
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby,Sherwood Anderson, “Death in the Woods”,John Steinbeck, The Grapes of Wrath William Faulkner ve 1940s; (1942, short stories) or one of the Three Famous Short Novels, Ernest Hemingway and the 1950s,The Old Man and the Sea Truman Capote, “Children on Their Birthdays”, Jerome David Salinger , The Catcher in the Rye, Jack Kerouac & 1960s, On the Road, Toni Morrison & the 1970s, The Bluest Eye, Paul Auster & 1980s, The City of Glass/Cam Kent (First book of The New York Trilogy) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernizm and the 1920li yıllar ve Yitik Kuşak | F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby |
2) | Naturalizm & Modernism | Sherwood Anderson, “Death in the Woods” |
3) | Doğalcılık, 1930lar, Büyük Buhran | John Steinbeck, The Grapes of Wrath |
4) | 1930'lar, Naturalizm & Büyük Buhran | Gazap Üzümleri romanının H. Ford tarafından yönetilen kült filmi ile karşılaştırılması |
5) | William Faulkner ve 1940lar | A Rose for Emily and Other Stories (1942, short stories) Three Famous Short Novels: Spotted Horses, Old Man, and The Bear (1942, novellas) |
6) | Ernest Hemingway ve 1950ler | The Old Man and the Sea |
7) | Ernest Hemingway | The Old Man and the Sea |
8) | Genel Tekrar | |
9) | Truman Capote | “Children on Their Birthdays” |
10) | Jerome David Salinger | The Catcher in the Rye |
11) | Jack Kerouac & 1960lar | On the Road |
12) | Jack Kerouac & 1960lar | On the Road |
13) | Toni Morrison & the 1970ler | The Bluest Eye |
14) | Paul Auster & 1980ler | The City of Glass (The New York Trilogy-Üçlemenin ilk kitabı) |
15) | Yarıyılsonu sınavı | |
16) | Yarıyılsonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma listesindeki yapıtlar, the reading list & Heath Anthology of American Literature, Volume II |
Diğer Kaynaklar: | The Reading Material, Heath Anthology of American Literature, Volume II |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 9 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |