DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD4010 | Piksel Sanat | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EMRE GÖKÇE ÇİMEN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere manuel piksel yerleştirme ile oyun grafiklerinin nasıl üretileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Tüm piksel sanatı teknikleri ele alınacak ve dönem içinde öğrenciler, çeşitli türlerdeki piksel sanatı oyunları için karakter hareketli grafikleri, nesne hareketli grafikleri, arka plan sanatı, karo setleri, portreler ve binalar dahil olmak üzere tüm grafik varlıklarını yapma şansına sahip olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - titreşim (dithering), kenar yumuşatma (anti-aliasing) ve renk paleti yönetimi gibi temel piksel sanat tekniklerini tanımlayabilecek ve belirtebileceklerdir. - sprite animasyonunun prensiplerini ve piksel sanat oyunlarında karakter hareketine ve ifadesine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabileceklerdir. - çeşitli oyun ortamları için manuel piksel yerleştirme tekniklerini kullanarak karo setleri (tile sets) ve arka plan sanatları oluşturmayı gösterebileceklerdir. - farklı piksel sanat oyunu türlerinde kullanılan görsel stilleri ve teknikleri karşılaştırıp zıtlaştırabilecek, etkinliklerini değerlendirebileceklerdir. - kendi yönlendirdikleri bir piksel sanat oyunu projesi için karakter sprite'ları, nesne sprite'ları ve ortam grafikleri dahil olmak üzere eksiksiz bir oyun varlıkları seti tasarlayıp üretebileceklerdir. |
Bu ders, oyun sanatı teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun sanatının temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır. Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Piksel sanata giriş | |
2) | Piksel sanatının özellikleri | Adobe Premiere ön dersi |
3) | Temel Piksel Sanat Teknikleri | Proje 1 üzerine Çalışma: İlk deneme |
4) | Renkler, aydınlatma, vurgular ve gölgelendirme | Proje1 üzerinde çalışma: taslak kesintiler |
5) | Dithering, dokular, malzemeler, antialiasing ve yaygın hatalar | Proje1 üzerinde çalışma: son kurgu |
6) | Canavar ve araç sprite'ları çizme | P1 Son + P2: Kavramlarla Çalışma |
7) | Nesneleri ve kullanıcı arayüzü öğelerini çizme | Proje2 üzerinde çalışma: taslak kurgu |
8) | VİZE | Geri bildirim alma ve yineleme |
9) | Yukarıdan aşağıya grafikler ve döşeme setleri | P2. Ara Tarama Kritikleri |
10) | İzometrik grafikler | P2 Teslimi + P3. Vaka Üzerinde Çalışma |
11) | Sidescoller karo setleri | Proje3 üzerinde çalışma: kavram çerçeveleri |
12) | Arka plan grafikleri oluşturma | Proje3 üzerinde çalışma: malzeme toplama |
13) | Temel karakter ve araç animasyonları | Proje3 üzerinde çalışma: üretim |
14) | Arka plan animasyonları ve paralaks kaydırma | Proje3 üzerinde çalışma: üretim |
Ders Notları / Kitaplar: | Hervieux, M. (2015). Learning pixel art. Max Hervieux. Azzi, M. (2017). Pixel logic: A guide to pixel art. Michael Azzi. Feldman, A. (2000). Designing arcade computer graphics. Wordware Publishing. Davies, R. (2009). The complete guide to isometric pixel art. Rhys Davies. |
Diğer Kaynaklar: | Çimen, E. G. (2016). Pixel art series [In Turkish]. Kahramangiller. https://www.kahramangiller.com/yazidizisi/pixel-art/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Proje | 3 | 16 | 48 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 2 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 4 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 1 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 5 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 1 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 3 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 2 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 4 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |