AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL1006 | Konuşma Becerilerini Geliştirme II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler ingilizceyi düzgün ve akıcı bir biçimde kullanmayı ve kendilerini bu dilde kolaylıkla ifade edebilmeyi öğrenecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Farklı iletişim stillerini kavrar. 2-Karşısındakinin beden dilini daha kolay algılar. 3-Yazılı olarak kendisini düzgün teknik kullanarak ifade eder. 4-Grup iletişimi kuvvetlenir. 5-İletişimin kültürel yönlerini kıyas duruma gelir. |
Kısa öyküler, şiirler, oyunlar ve filmler üzerinden giden tartışmalar ve sunumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtım. Zengin olmak üzerine tartışma. Hayatta kalma oyunu. | |
2) | Viktor Frankl konuşması İnsan ilişkilerimizi nasıl düzeltebiliriz Sınıf arkadaşlarıyla yapılan röportajlar. | |
3) | Hikaye anlatmak- masallar. | |
4) | Film: The Box | |
5) | sunumlar | |
6) | Sahne çalışmaları: İki kişilik diyaloglar | |
7) | Shakespeare ve oyunlarından sahneler. | |
8) | Monologlar | |
9) | Film: Venedik Taciri | |
10) | Medya hakkında sunumlar | |
11) | Medya hakkında sunumlar. | |
12) | Münazara | |
13) | Münazara | |
14) | Münazara. | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı. | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Various texts and handouts. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 3 | 31 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 22 |
Final | 2 | 29 |
Toplam İş Yükü | 176 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | 3 |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | 5 |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 3 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 3 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 3 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 4 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 4 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |