AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL1004 Düzyazı Çalışmaları ve Metin İnceleme II Bahar 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere farklı edebi türleri derinlemesine incelemek ve kompozisyon yazma becerilerini geliştirmektir. Ders farklı türlerden yazılı ve görsel materyallerden oluşacak ve öğrenciler bu eserlerin derin analizini yapıp eleştirel kompozisyonlar yazmayı öğrenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Yazım kurallarını kullanabilecek;
2- Farklı türden kompozisyonlar yazacak;
3- Farklı okuyucu kitlesini farklı nedenlerden ötürü yazabilecek;
4- Kendi yazdıkları kompoziysonları eleştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Edebi terimler, kompozisyon yazma teknikleri, kısa hikayeler, oyunlar ve şiirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı. Öğrenciler geçmişte yazmış oldukları bir ödevin onları etkilediğine dair bir kompozisyon yazar.
2) “The Nightingale and the Rose” Oscar Wilde. Olay örgüsü ve karakter gelişimini anlamak için sınıfta bir inceleme yapılır. Okuma.
3) “The Lottery” Shirley Jackson. Ütopyalar nasıl yıkılır. Kısa hikayenin anlamı ve konusu. Kompozisyon.
4) “Splendor in the Grass” Aşk ve gereklilikleri. Okuma.
5) “Romeo and Juliet” belli sahneler. Aşka bakış açımız ve Shakespeare’i günümüze uyarlamak. Kompozisyon.
6) “The Gift of the Magi” by O”Henry. Anlatım teknikleri. Okuma.
7) Genel tekrar.
8) “Flowers for Algernon” Daniel Keyes. Birinci kişi anlatım tekniği. Okuma.
9) “Flowers for Algernon”. Karakter gelişimi. Kompozisyon.
10) “Casablanca”. Kriz anında kişisel tercihler.
11) Bir yazar ya da eser hakkında sunum. Sunum hazırlığı.
12) “The Killers” Hemingway. Dilin değişimi. Araştırma.
13) “The Killers” film versiyonu. Hikayenin sinemaya aktarımında filmin başarısı neye bağlıdır? Kompozisyon. Araştırma.
14) “A Rose for Emily” Mekan ve karakter. Güney Amerika ve gotik tema. Okuma.
15) Yarıyıl sonu sınavı.
16) Yarıyıl sonu sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her dönem belirlenen kısa hikayeler, şiirler ve filmler.
Diğer Kaynaklar: Short stories, poems and films.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 15
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 16 2 32
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; 4
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; 5
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 5
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 4
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 4
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4