Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı. Öğrenciler geçmişte yazmış oldukları bir ödevin onları etkilediğine dair bir kompozisyon yazar. |
|
2) |
“The Nightingale and the Rose” Oscar Wilde. Olay örgüsü ve karakter gelişimini anlamak için sınıfta bir inceleme yapılır. |
Okuma. |
3) |
“The Lottery” Shirley Jackson. Ütopyalar nasıl yıkılır. Kısa hikayenin anlamı ve konusu. |
Kompozisyon. |
4) |
“Splendor in the Grass” Aşk ve gereklilikleri. |
Okuma. |
5) |
“Romeo and Juliet” belli sahneler. Aşka bakış açımız ve Shakespeare’i günümüze uyarlamak. |
Kompozisyon. |
6) |
“The Gift of the Magi” by O”Henry. Anlatım teknikleri. |
Okuma. |
7) |
Genel tekrar. |
|
8) |
“Flowers for Algernon” Daniel Keyes. Birinci kişi anlatım tekniği. |
Okuma. |
9) |
“Flowers for Algernon”. Karakter gelişimi. |
Kompozisyon. |
10) |
“Casablanca”. Kriz anında kişisel tercihler. |
|
11) |
Bir yazar ya da eser hakkında sunum. |
Sunum hazırlığı. |
12) |
“The Killers” Hemingway. Dilin değişimi. |
Araştırma. |
13) |
“The Killers” film versiyonu. Hikayenin sinemaya aktarımında filmin başarısı neye bağlıdır? Kompozisyon. |
Araştırma. |
14) |
“A Rose for Emily” Mekan ve karakter. Güney Amerika ve gotik tema. |
Okuma. |
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
4 |
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
5 |
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
5 |
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
4 |
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
4 |
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
4 |
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
4 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
3 |
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
4 |