Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel tanıtım, Hayatta kalma oyunu- insani özelliklere hangi değerleri yakıştırıyoruz? |
|
2) |
Aşk, evlilik ve eş seçimi. Margaret Atwood - “Happy Endings” |
Okuma. |
3) |
Eşlerin tanıtımı. Başka bir öğrenciyle röportaj yapıp o kişiyi sınıfa anlatmak. Sunum becerilerini geliştirmek. |
Röportaj. |
4) |
Kazuo Ishiguo “Never Let Me Go” – Onur ve fedakarlık kavramaları. Film analizi. |
Araştırma. |
5) |
Aşk ve evlilik hakkında yazılmış şiirler. Browning, Shakespeare, Sexton ve Frost. |
Okuma. |
6) |
Pablo Neruda’nın şiirleri “Il Postino” Bir şairin aşk ve hayata dair görüşleri. |
Okuma. |
7) |
Şair ve söz yazarları hakkında sunumlar. Shakespeare soneleriyle ilgili powerpoint sunumları ve farklı sunum teknikleri. |
Powerpoint. |
8) |
Review. |
|
9) |
Arthur Miller’ın “The Crucible” Değerler ve bunların nasıl değiştikleri. |
Okuma. |
10) |
Öğrenci sunumları. |
Sunum hazırlık. |
11) |
Tartışmalı konular. Reklamlar ve kapitalizm. |
Araştırma. |
12) |
Öğrenci Sunumları. |
Araştırma. |
13) |
Dickens’ın “ A Christmas Carol” Konu ve karakter analizleri. |
Okuma. |
14) |
Takım münazaraları. |
Araştırma. |
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|