REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL1005 Konuşma Becerilerini Geliştirme I Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler ingilizceyi düzgün ve akıcı bir biçimde kullanmayı ve kendilerini bu dilde kolaylıkla ifade edebilmeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Farklı iletişim stillerini kavrar.
2-Karşısındakinin beden dilini daha kolay algılar.
3-Yazılı olarak kendisini düzgün teknik kullanarak ifade eder.
4-Grup iletişimi kuvvetlenir.
5-İletişimin kültürel yönlerini kıyas duruma gelir.

Dersin İçeriği

Kısa öyküler, şiirler, oyunlar ve filmler üzerinden giden tartışmalar ve sunumlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tanıtım, Hayatta kalma oyunu- insani özelliklere hangi değerleri yakıştırıyoruz?
2) Aşk, evlilik ve eş seçimi. Margaret Atwood - “Happy Endings” Okuma.
3) Eşlerin tanıtımı. Başka bir öğrenciyle röportaj yapıp o kişiyi sınıfa anlatmak. Sunum becerilerini geliştirmek. Röportaj.
4) Kazuo Ishiguo “Never Let Me Go” – Onur ve fedakarlık kavramaları. Film analizi. Araştırma.
5) Aşk ve evlilik hakkında yazılmış şiirler. Browning, Shakespeare, Sexton ve Frost. Okuma.
6) Pablo Neruda’nın şiirleri “Il Postino” Bir şairin aşk ve hayata dair görüşleri. Okuma.
7) Şair ve söz yazarları hakkında sunumlar. Shakespeare soneleriyle ilgili powerpoint sunumları ve farklı sunum teknikleri. Powerpoint.
8) Review.
9) Arthur Miller’ın “The Crucible” Değerler ve bunların nasıl değiştikleri. Okuma.
10) Öğrenci sunumları. Sunum hazırlık.
11) Tartışmalı konular. Reklamlar ve kapitalizm. Araştırma.
12) Öğrenci Sunumları. Araştırma.
13) Dickens’ın “ A Christmas Carol” Konu ve karakter analizleri. Okuma.
14) Takım münazaraları. Araştırma.
15) Yarıyıl sonu sınavı.
16) Yarıyıl sonu sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her dönem için ayrı seçilecek kısa eserler, şiirler...
Diğer Kaynaklar: Various texts and handouts.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 48 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 2 12 24
Ödevler 3 4 12
Küçük Sınavlar 3 3 9
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2