MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL1003 | Düzyazı Çalışmaları ve Metin İnceleme I | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF BAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF BAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere farklı edebi türleri derinlemesine incelemek ve kompozisyon yazma becerilerini geliştirmektir. Ders farklı türlerden yazılı ve görsel materyallerden oluşacak ve öğrenciler bu eserlerin derin analizini yapıp eleştirel kompozisyonlar yazmayı öğrenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Yazım kurallarını kullanabilecek; 2- Farklı türden kompozisyonlar yazacak; 3- Farklı okuyucu kitlesini farklı nedenlerden ötürü yazabilecek; 4- Kendi yazdıkları kompoziysonları eleştirebilecek; |
Edebi terimler, kompozisyon yazma teknikleri, kısa hikayeler, oyunlar ve şiirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı. Beklentiler ve geçmiş deneyimler hakkında kısa bir kompozisyon. | |
2) | Telling Stories” Maeve Binchey ve Henry James’in “Portrait of a Lady” Aşkın bu iki eserde nasıl işlendiği ve bizim için ne anlama geldiği hakkında bir kompozisyon. | Okuma. |
3) | “Goodbye Marcus, Goodbye Rose” Jean Rhys. Deneyimlerimiz bizi geleceğe hazırlar. Büyük bir olaydan sonra hayatımız ne şekilde değişir? | Yazılı ödev. |
4) | “Happy Endings” Margaret Atwood. Konu, karakter, olay örgüsü hakkında yazmak. Kısa öykünün özeti ve analizi. | Okuma. |
5) | “Whose Life Is It Anyway?” Brian Clark. Kendimize ve başkalarına karşı sorumluluklarımız nelerdir? | Kompozisyon. |
6) | “Moral Hazard” Kate Jennings. Yaşlanmak ve seçimler. Ölüm hayata tercih edilebilir mi? | Kompozisyon. |
7) | Vize – Aşk, evlilik, ölüm hakkındaki tercihlerle ilgili kompozisyon. | Okuma. |
8) | Genel tekrar. | |
9) | “Crime and Punishment” Dosteovsky, İşlenen suçu haklı kılmak için mantıklı nedenler bulmak. | Kompozisyon. |
10) | “Remains of the Day” Kazuo Ishiguro. Önyargılar. | Okuma. |
11) | “The Ones Who Walk Away From Omelas” Ursula Le Guin, Daha büyük bir iyilikte bulunmak için bir insan feda edilebilir mi? | Okuma. |
12) | “The Joneses”. Kapitalizm ve pazar yaratmak | Ön araştırma. |
13) | Tüketim ve kapitalizm hakkında kompozisyon. Hangi şeyleri beğenir ve onlara niçin sahip olmak isteriz? | Araştırma. |
14) | “First Confession” Frank O’Connor. Komedi ve olay örgüsü. | Okuma. |
15) | Yarıyıl sonu sınavı. | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Various short stories and poems. Her dönem seçilecek belli kısa hikayeler ve şiirler. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 64 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ödevler | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |