Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı. Beklentiler ve geçmiş deneyimler hakkında kısa bir kompozisyon. |
|
2) |
Telling Stories” Maeve Binchey ve Henry James’in “Portrait of a Lady” Aşkın bu iki eserde nasıl işlendiği ve bizim için ne anlama geldiği hakkında bir kompozisyon. |
Okuma. |
3) |
“Goodbye Marcus, Goodbye Rose” Jean Rhys. Deneyimlerimiz bizi geleceğe hazırlar. Büyük bir olaydan sonra hayatımız ne şekilde değişir? |
Yazılı ödev. |
4) |
“Happy Endings” Margaret Atwood. Konu, karakter, olay örgüsü hakkında yazmak. Kısa öykünün özeti ve analizi. |
Okuma. |
5) |
“Whose Life Is It Anyway?” Brian Clark. Kendimize ve başkalarına karşı sorumluluklarımız nelerdir? |
Kompozisyon. |
6) |
“Moral Hazard” Kate Jennings. Yaşlanmak ve seçimler. Ölüm hayata tercih edilebilir mi? |
Kompozisyon. |
7) |
Vize – Aşk, evlilik, ölüm hakkındaki tercihlerle ilgili kompozisyon. |
Okuma. |
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
“Crime and Punishment” Dosteovsky, İşlenen suçu haklı kılmak için mantıklı nedenler bulmak. |
Kompozisyon. |
10) |
“Remains of the Day” Kazuo Ishiguro. Önyargılar. |
Okuma. |
11) |
“The Ones Who Walk Away From Omelas” Ursula Le Guin, Daha büyük bir iyilikte bulunmak için bir insan feda edilebilir mi? |
Okuma. |
12) |
“The Joneses”. Kapitalizm ve pazar yaratmak |
Ön araştırma. |
13) |
Tüketim ve kapitalizm hakkında kompozisyon. Hangi şeyleri beğenir ve onlara niçin sahip olmak isteriz? |
Araştırma. |
14) |
“First Confession” Frank O’Connor. Komedi ve olay örgüsü. |
Okuma. |
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|