SEN4992 Capstone Project IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4992 Bitirme Projesi II Bahar 0 4 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP
Dersin Amacı: Öğrencilerin, proje planlama ve yönetme, disiplinlerarası bir takımda çalışma, doğru mühendislik tasarım kavramlarına uygun bir ürün oluşturulma, sistem bileşenlerini doğrulanması ve entegrasyonu, rapor yazımı ve sunumu konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karmaşık bir projenin planlanmasına ve yönetimine önemli ölçüde katkıda bulunur.
2) Disiplinlerarası bir takımda çalışmayı öğrenir.
3) İlgili mühendislik kısıtlamaları göz önüne alarak kavramsal bir tasarım uygular.
4) Uygulanan tasarımı doğrular.
5) Fikir ve sistemlerin entegrasyonunda beceri kazanır.
6) Ürünün çalışır durumdaki gösterimini gerçekleştirir.
7) Rapor yazma ve sunum becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, "Bitirme Projesi I" dersinde tanımlanan proje önerisi ve proje ekibiyle devam ederek, önerdikleri çözümleri uygulayacaklardır. Dönemin ortasında, yazılı bir gelişme raporu hazırlanacak ve buna ilişkin bir sunum gerçekleştirilecektir. Dönem sonunda ise, çalışan ürüne ait son rapor hazırlanacak ve son sunum gerçekleştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje ekibinin organize olması Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
2) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
3) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
4) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
5) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
6) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
7) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
8) Yıl içi ilerleme raporu ve yıl içi sunumu Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürünün gerçekleştirilmesi.
9) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Alt sistemleri entegre edin. Ara-dönem durum raporu
10) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Alt sistemleri entegre edin. Dönem ortası sunumu
11) Uygulama Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürün doğrulama
12) Entegrasyon ve test Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Ürün doğrulama Taslak proje raporunun sunulması
13) Son raporun teslimi Proje ekibiyle görüşün. Proje danışmanları ile görüşün. Raporu ve sunumu tamamlayın. Nihai proje raporunun sunulması
14) Final sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194
Diğer Kaynaklar: https://capstone.eng.bau.edu.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 10 140
Sunum / Seminer 2 1 2
Rapor Teslimi 2 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. 5
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. 5
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. 4
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. 4
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. 5
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. 4
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. 5
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. 5
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. 4
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 5
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. 5
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 4