ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1011 | Programlamaya Giriş (Python) | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA GÜLCÜ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, programlamaya Python dili ile bir giriş sağlanır. Öğrenciler Python dilini kullanarak temel programlama becerileri kazanabilecek ve mühendislik problemlerini entegre bir geliştirme ortamında (IDE) çözmek için uygulamalar geliştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Python programlama dillerinde temel kavramları tanımlar. 2. Belirli bir yazılım problemini çözmek için programlar geliştirir, test eder ve çalıştırır. 3. Temel veri tiplerini tanımlar. 4. Aritmetik, mantıksal ifadeler, tip değişimlerini, atama ifadeleri, seçim ve yineleme kontrollerini tanımlar. 5. Metod oluşturma ve kullanma yeteneğini gösterir. 6. Mantıksal kontrol ifadelerini kullanabilme yeteneğini gösterir. 7. Veri kümelerini tanımlar. 8. Python için hazırlanan kütüphaneleri uygulama geliştirirken kullanma becerisini gösterir. |
Programlamaya giriş, veri tipleri, kontrol ifadeleri, fonksyonlar, tek ve çok boyutlu listeler, String ifadeleri, dosyalar ve hata ayıklama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders işleniş şekli ve karşılıklı beklentiler |
2) | Bilgisayar ve programlamaya giriş | 1. Ünite |
3) | Veri tipleri ve ifadeler | 1. ve 2. ünite |
4) | Kontrol Yapıları | 3. ünite |
5) | Döngüler | 4. ünite |
6) | Fonksiyonlar | |
7) | Fonksiyonlar | |
8) | Vize | |
9) | Listeler | |
10) | String işlemleri | |
11) | Dosya işlemleri | |
12) | Dosya işlemleri ve hata yakalama | |
13) | Örnek olay: Alışveriş kartı | |
14) | Örnek Olay 2: akaryakıt fiyatları |
Ders Notları / Kitaplar: | Tony GADDIS, Starting Out With Python, Pearson, ISBN: 978-0134444321 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 8 | % 0 |
Laboratuar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |