LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0626 | Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders yaşam boyu toplumsal cinsiyet perspektifi sağlamayı amaçlamaktadır. Okumalar ve tartışmalar kritik öneme sahip olacak aile, eğitim sistemi, siyaset, medya gibi kurum ve alanların cinsiyetçi işleyişine yaklaşım. Öğrencilerin cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olmaları ve eleştirel düşünmeyi geliştirmeleri beklenmektedir Cinsiyet normları yeniden üretiliyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve Cinsiyet kodları. 2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir. 3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler 4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır. 6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve Cinsiyet kodları. 2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir. 3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler 4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır. 6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler | |
2) | Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler | |
3) | Toplumsal cinsiyet kodlarının görsel sanatlarda temsili. Eril ve dişil kimlik uygarlığın oluşumundan tarihsel süreç. (Mezopotamya, Mısır, Hitit, Roma, Rönesans) | |
4) | Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar) | |
5) | Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar) | |
6) | Özel alan ve kamusal alan kavramları. Ayrımcılık, ayrımcılık, eşitlik. | |
7) | Medya ve cinsiyet arasındaki ilişki. Sinema filmlerinde, televizyonda cinsiyet rolleri dizi ve reklamlarda | |
8) | Ara Sınav (1. Hafta-7. Hafta Konuları) | |
9) | Kadınlaşma; Kadınların iş hayatına katılımı, Kadınların yönetimdeki yeri pozisyonlar, Parlamentoda ve siyasette kadınlar, Sağlık ve kadın | |
10) | Uluslararası hukukta "ayrımcılık" tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme) Kadınlar) 1979 ve Avrupa Birliği-İstanbul Sözleşmesi 2011 | |
11) | What is the relationship of democracy and NGOs? What is civil society | |
12) | Bazı büyük STK ve platformların örnek olay incelemesi; Mor Çatı, Ka-Der, Uçan Süpürge, Kadının İnsan Hakları Yeni Çözümler, Kadın Cinayetlerini Durduracağız | |
13) | Türkiye'de kadın hareketi ve Medeni Kanun değişikliğine katkıları Ceza Kanunu. | |
14) | Ders konularının gözden geçirilmesi, uyarılar ve final sınavına ilişkin yönergeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | The course does not have a book. The presentations used in the course will be uploaded to the Teams system. You are expected to read the other resources to be mentioned before the lesson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |