LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1012 | Psikodramaya Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders, kampüs içi sınıf ortamında yüz yüze ve sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda dersi içeren hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden teorik ders saatlerinde sınıf ortamında hazır bulunmaları beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikodrama teknikleri aracılığıyla farkındalık düzeylerinin artmasını ve böylece kendilerini ve başkalarını daha iyi tanımalarını sağlamak, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin grup dinamikleri içinde empati, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda: • Psikodramanın temel prensiplerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini tanımlayabilmeleri, • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Psikodrama süreçlerinde kullanılan ısınma oyunlarını uygulayabilecek ve grup içinde aktif katılım gösterebilmeleri, • Kendini tanıma ve farkındalık geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalara katılabilmeleri • Grup dinamikleri ve rollerin analizi yoluyla empati kurma ve kişilerarası iletişimi güçlendirme becerisi kazanabilme, • Psikodramatik yaklaşımlar kullanarak yaratıcı problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme • Psikodrama yöntemlerinin terapi ve grup çalışmaları içindeki yerini ve önemini açıklayabilme, • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, • Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir. |
Psikodramının tarihçesi, temel teknikleri, ısınma oyunları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, eğitsel oyun, grup çalışması, uygulama, drama, gözlem kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramaya Giriş Dersin Kuralları | Ders İzlencesinin İncelenmesi • Dersin Tanıtımı/Beklentiler |
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri | |
3) | Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | |
4) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
5) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
6) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
7) | Isınma oyunları-Paylaşım Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
8) | ARA SINAV | |
9) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
11) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
14) | Kapanış ısınma oyunları Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler | Dönem boyunca derse yönelik paylaşımlar ve geri bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |