AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4225 Japonya'da Siyaset, Diplomasi ve Kalkınma Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Japonya hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Japon politik yapısı, İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumdaki yeri, Japon başbakanlarının çizgisi, Japon ekonomisindeki iniş ve çıkışlar ve Japon iş kültürü, dersin temel alt başlıkları olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Japon siyaseti ve ekonomisinin tarihi, kurumları ve aktörlerini kavrar;
2. Japonya’nın dünya siyaseti ve ekonomisindeki yükselişini yorumlar;
3. Türk-Japon ilişkilerinin tarihsel evrimini tartışır;
4. Türkiye’de faal Japon firmaları hakkında bilgi edinir;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Japon kültürü; politik system, ekonomi ve kalkınma meseleleri; Japon iş kültürü; dünya siyasetinde Japonya.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Japon tarihi, siyaseti ve ekonomisine giriş
3) BriSA fabrika ziyareti
4) Toyota Türkiye (Sakarya) fabrika ziyareti
5) Japonya-Türkiye ilişkileri
6) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP
7) Japon ekonomisi; nüfus azalması ve Abenomi
8) Japon ekonomik mucizesi
9) Türkiye’de Japonya çalışmaları
10) Balon ekonomisinin sonu ve Japonya’da kayıp on yıl
11) Panasonic firmasına ziyaret
12) Savaş sonrası Japon siyaseti
13) Savaş sonrası Japon siyaseti ve Japonya-ABD ilişkileri
14) Japonya ve Asya-Pasifik Bölgesi’ne yönelik güncel tehditler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B. Gao. (2009). “The Postwar Japanese Economy.” A companion to Japanese history. W. M. Tsutsui eds. Malden, MA, Blackwell Pub.: 299-314.
Takeo Hoshi and Anil K Kashyap. (2004). “Japan’s Financial Crisis and Economic Stagnation.” Journal of Economic Perspectives, 18 (1): 3-26.
Fumio Hayashi and Edward C. Prescott. (2002). “The 1990s in Japan: A Lost Decade.” Review of Economic Dynamics, 5 (1): 206–235.
Sébastien Lechevalier and Brieuc Monfort. (2018). “Abenomics: has it worked? Will it ultimately fail?” Japan Forum, 30(2):277-302, DOI: 10.1080/09555803.2017.1394352
Gerald L. Curtis. (2013). “Japan’s Cautious Hawks: Why Tokyo Is Unlikely to Pursue an Aggressive Foreign Policy,” Foreign Affairs 92(2):77–86.
Phillip Y. Lipscy. (2008). “Japan’s Shifting Role in International Organizations.” in Masaru Kohno and Frances Rosenbluth, eds. Japan and the World: Japan’s Contemporary Geopolitical Challenges. New Haven: Yale Council on East Asian Studies.
Bernard K. Gordon. (2012). “Trading Up in Asia: Why the United States Needs the Trans-Pacific Partnership.” Foreign Affairs, 91(4): 17–22.
Andrew L. Oros. (2014). “Japan's Strategic Culture: Security Identity in a Fourth Modern Incarnation?” Contemporary Security Policy, 35(2):227-248.
Fukunari Kimura. (2013). “How Have Production Networks Changed Development Strategies in Asia?” in Deborah K. Elms and Patrick Low, eds. Global Value Chains in a Changing World. Geneva: WTO Publications: 361–383.

Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 90
Ödevler 1 15
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması.
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması.
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma.
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme.
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme.
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek.
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek.
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek.
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek.
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek.
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak.
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme.