SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4225 | Japonya'da Siyaset, Diplomasi ve Kalkınma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Japonya hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Japon politik yapısı, İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumdaki yeri, Japon başbakanlarının çizgisi, Japon ekonomisindeki iniş ve çıkışlar ve Japon iş kültürü, dersin temel alt başlıkları olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Japon siyaseti ve ekonomisinin tarihi, kurumları ve aktörlerini kavrar; 2. Japonya’nın dünya siyaseti ve ekonomisindeki yükselişini yorumlar; 3. Türk-Japon ilişkilerinin tarihsel evrimini tartışır; 4. Türkiye’de faal Japon firmaları hakkında bilgi edinir; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Japon kültürü; politik system, ekonomi ve kalkınma meseleleri; Japon iş kültürü; dünya siyasetinde Japonya. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Japon tarihi, siyaseti ve ekonomisine giriş | |
3) | BriSA fabrika ziyareti | |
4) | Toyota Türkiye (Sakarya) fabrika ziyareti | |
5) | Japonya-Türkiye ilişkileri | |
6) | KONU TEKRARI & SORU-CEVAP | |
7) | Japon ekonomisi; nüfus azalması ve Abenomi | |
8) | Japon ekonomik mucizesi | |
9) | Türkiye’de Japonya çalışmaları | |
10) | Balon ekonomisinin sonu ve Japonya’da kayıp on yıl | |
11) | Panasonic firmasına ziyaret | |
12) | Savaş sonrası Japon siyaseti | |
13) | Savaş sonrası Japon siyaseti ve Japonya-ABD ilişkileri | |
14) | Japonya ve Asya-Pasifik Bölgesi’ne yönelik güncel tehditler |
Ders Notları / Kitaplar: | B. Gao. (2009). “The Postwar Japanese Economy.” A companion to Japanese history. W. M. Tsutsui eds. Malden, MA, Blackwell Pub.: 299-314. Takeo Hoshi and Anil K Kashyap. (2004). “Japan’s Financial Crisis and Economic Stagnation.” Journal of Economic Perspectives, 18 (1): 3-26. Fumio Hayashi and Edward C. Prescott. (2002). “The 1990s in Japan: A Lost Decade.” Review of Economic Dynamics, 5 (1): 206–235. Sébastien Lechevalier and Brieuc Monfort. (2018). “Abenomics: has it worked? Will it ultimately fail?” Japan Forum, 30(2):277-302, DOI: 10.1080/09555803.2017.1394352 Gerald L. Curtis. (2013). “Japan’s Cautious Hawks: Why Tokyo Is Unlikely to Pursue an Aggressive Foreign Policy,” Foreign Affairs 92(2):77–86. Phillip Y. Lipscy. (2008). “Japan’s Shifting Role in International Organizations.” in Masaru Kohno and Frances Rosenbluth, eds. Japan and the World: Japan’s Contemporary Geopolitical Challenges. New Haven: Yale Council on East Asian Studies. Bernard K. Gordon. (2012). “Trading Up in Asia: Why the United States Needs the Trans-Pacific Partnership.” Foreign Affairs, 91(4): 17–22. Andrew L. Oros. (2014). “Japan's Strategic Culture: Security Identity in a Fourth Modern Incarnation?” Contemporary Security Policy, 35(2):227-248. Fukunari Kimura. (2013). “How Have Production Networks Changed Development Strategies in Asia?” in Deborah K. Elms and Patrick Low, eds. Global Value Chains in a Changing World. Geneva: WTO Publications: 361–383. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 90 |
Ödevler | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 5 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 5 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 5 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 3 |