İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4663 | İşletme Yönetimi Simülasyonu | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İşletme eğitiminin temel amacı, öğrencilere bir organizasyonun tüm fonksiyonları göz önünde bulundurularak yönetilmesine yardımcı olacak bilişsel yetkinlikler kazandırmaktır. Ayrıca bir firma için sürdürülebilir rekabet avantajı, firmayı sektör/pazar dinamikleri göz önünde bulundurarak başarılı bir şekilde yönetmenin bir sonucudur. Bu dersin amacı öğrencilere bir iş simülasyonu aracılığıyla bir pazarda tüm fonksiyonları ile bir şirketi yönetme fırsatı vermektir. Bu, öğrencilerin deneyimsel öğrenme yoluyla bir şirketi yönetmek için gerekli becerileri kazanmalarına yardımcı olacak ve bu da onları iş hayatına daha iyi hazırlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursu başarıyla tamamlandığında: • Bir şirket hakkında stratejik düşünme kapasitenizi uygulayarak başarılı bir iş yürütmenin karmaşıklığı karşısında: mevcut konumu, gelecekteki yönü, kaynakları ve rekabet yetenekleri ve sürdürülebilir rekabet avantajı elde etme fırsatları • Simüle edilmiş bir rekabet ortamında stratejik analizler yürütürken becerilerinizi ve bilginizi kullanın, böylece kendi risk tercihleriniz ve ekip dinamiklerine yanıt verme konusunda farkındalık geliştirin • İş stratejisi oluşturma, stratejik seçenekler hakkında akıl yürütme, eylem alternatiflerini analiz etme ve stratejik olarak sağlam kararlar verme konusunda deneyim kazanın ve başarılı veya başarısız karar verme yöntemlerini ayırt edin • Stratejilerin uygulanması ve yürütülmesi ile ilgili yönetimsel görevlerle tanışarak bir şirketin stratejik yönetim ekibinin bir parçası olarak etkin bir şekilde işlev görme konusunda güven kazanın • Muhasebe, finans, pazarlama, üretim ve insan kaynakları yönetimi dahil olmak üzere işletme yönetimi müfredatının temel derslerinde edinilen bilgileri entegre edin; ve yapbozun farklı parçalarının nasıl bir araya geldiğini ve kurumsal bir uyum sağlamak için başarılı bir şekilde yönetilmesi gerektiğini görün • İş sorunlarının teşhisinde kendi yeteneklerini belirleyin • Bir iş fonksiyonundaki başarı düzeyini ölçüp açıklayın • Bireysel/ekip becerilerini tanımlayın ve değerlendirin ve performansı buna göre etkileyin • Fikirlerinizi ve ilkelerinizi tutarlı bir şekilde sözlü ve yazılı medya aracılığıyla hedef kitlenize iletin. |
Bu derste öğrenciler, lisans eğitimleri boyunca bir işletmenin ve piyasanın işlevleri hakkında edindikleri bilgileri kullanarak, şirketlerini yönetmek, rekabet avantajı elde etmek ve sürdürmek için stratejiler ve senaryolar geliştireceklerdir. Bu amaçla öğrenciler, finans, operasyonlar, pazarlama, lojistik, insan kaynakları ve diğer iş fonksiyonları dahil olmak üzere eğitimleri boyunca edindikleri bilgileri kullanacaklardır. Bu nedenle, bu dersin ilk bölümü, dış ve iç çevre analizleri, iş ve kurumsal stratejiler için kavram ve araçları kapsayan stratejik yönetim hakkında genel bilgiler içermektedir. Daha sonra, ekipler aracılığıyla öğrenciler simülasyon programını nasıl kullanacaklarını öğrenmeye başlayacak ve şirketlerini bir süre simüle edilmiş bir pazarda yöneteceklerdir. Oyun sırasında takımlar birbirleriyle yarışacaktır. Bu deneyim sayesinde, etkili takım oyuncuları olmayı, rekabet için stratejiler ve taktikler geliştirmek için piyasayı ve dış ve iç çevreyi analiz etmeyi, çapraz fonksiyonel hizalamaya odaklanmayı ve piyasada rekabet avantajını sürdürmeyi öğreneceklerdir. Kurs, kuruluşların gelecekteki yönünü belirleyen kararları formüle etmenin, uygulamanın ve değerlendirmenin yollarını araştırmaktadır. Kursun sonunda, öğrenciler bir simülasyon deneyimi aracılığıyla büyük resmin farklı bölümlerinin bir şirketin performansına nasıl katkıda bulunduğunu görmekte, ayrıca iyi iş ve kurumsal stratejileri zayıf olanlardan ayırt edebilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve gerekli materyaller Ders izlencesinin gözden geçirilmesi (syllabus) | |
2) | Strateji Nedir ve Neden Önemlidir? Simülasyon Sunumu Rothaermel Chapter 1 Simulation Manual | |
3) | Stratejik Liderlik ve Süreç Takım oluşumu Rothaermel Bölüm 2 | |
4) | Dış Analiz: Sanayi Yapısı, Rekabetçi Güçler ve Stratejik Gruplar Simülasyon Eğitimleri Tamamlanacak Rothaermel Bölüm 3 | |
5) | İç Analiz: Kaynaklar, Yetenekler ve Temel Yeterlilikleri Simülasyon Uygulaması Karar 1. Turu Rothaermel Bölüm 4 | |
6) | Rekabet Avantajı, Firma Performansı ve İş Modelleri Simülasyon Uygulama Kararı 2. Turu Rothaermel Bölüm 5 | |
7) | İş Stratejisi: Farklılaşma, Maliyet Liderliği ve Mavi Okyanuslar Simülasyon Kararı 1. Tur Rothaermel Bölüm 6 | |
8) | Kurumsal Strateji: Dikey Entegrasyon ve Çeşitlendirme Simülasyon Kararı 2. Tur Rothaermel Bölüm 8 | |
9) | Organizasyonel Tasarım: Yapı, Kültür ve Kontrol Simülasyon Kararı 3. Tur Rothaermel Bölüm 11 | |
10) | Simülasyon Kararı 4. Tur Rapor veri toplama kararları ve Rapor anahattı | |
11) | Simülasyon Kararı 5. Tur Rapor hazırlama | |
12) | Simülasyon Kararı 6. Tur (Final Tur) Rapor sonuçlandırma | |
13) | Takım sunumları Takım raporları sonu | |
14) | Takım sunumları Takım raporları sonu |
Ders Notları / Kitaplar: | Recommended: Periodicals for Business (e.g. The Economist, New York Times, Bloomberg Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, etc.). You are highly encouraged to read at least one business periodical, most of which have online versions. |
Diğer Kaynaklar: | Text: Rothaermel, F.T. 2021. Strategic Management: Concepts, 5th Edition. New York: McGraw-Hill. Simulation Material: Student Manual for Capsim Foundation AND completing the training provided in the simulation. In-class presentation material and the Manual for Capsim Foundation are provided via Itslearning under Resources. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |