GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4153 | Hareketli Görüntü için Yaratıcı Yazarlık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders edebiyat ve filmde geniş bir yelpazeyi içeren okumalar yapmak ve okudukları üstüne yazı üretmekle ilgilenen öğrenciler için düzenlenmiştir. Genel anlamda yazı yazmak ile senaryo yazarlığı, edebiyat ve görsel diller arasındaki ilişkiler sorgulanılacak, öğrencilerin yaratıcılık hakkında eleştirel düşünebilmesi ve farklı formlar ve stillerle yazı üretmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Söylem, ses, yaratıcılık, imgesel ve eleştirel süreçleri tanımlarlar 2) Türlü dil kullanımlarını ayırt edebilirler 3) Görsel ve işitsel örnekler üzerinde yazmak, konuşmak ve eleştiri yapma becerisi edinirler 4) Yazım ve görselleştirme alanlarında ilham, içerik, form ve üretim konularındaki farklılıkları ayırt edebilirler 5) Yazım ve görselleştirme amaç ve kısıtlamalarını tanımlarlar 6) Hareketli görüntü diline ait örnekleri değerlendirirler 7) Görüntü olarak tasarlanmak üzere metin geliştirebilirler |
Öğrencilerin söylem, ses, yaratıcılık, imgesel ve eleştirel süreçler, türlü dil kullanımları gibi konularda bir hayli kapsamlı bilgi sahibi olmalarına ek olarak, öğrenciler orijinal metinler okuyup, filmler izleyip bunlar üzerine yazmak, konuşmak ve eleştiri yapmak gibi becerilerini geliştireceklerdir. Derslerde haftalık okuma metinleri ve haftalık ödevler tartışılacaktır. Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | M. Blanchot: “The Relation of the Third Kind”/ “Interruption”/ “A Plural Speech” |
2) | Söylem ne demektir? Yazıda formal mantık | G. de Maupassant: “Necklace” / A. Chekhov: “About Love” / |
3) | Söylem ne demektir? Yazıda dağınık mantık | S. Burak: “Everest My Lord” / Deleuze: “Literature and Life” |
4) | Yazının Kuantumu: Karşıtlıklar Soyut/Somut; Durumlar/Kuramlar/Bilinen/Bilinmeyen | H. Melville: “Bartleby” / J.L. Borges: “ Of Exactitude in Science” / F. Kafka: “ Troubles of a Householder” |
5) | "Bir Ses Bulmak Monolog/Diyalog / Multilog" | Plato: Republic X, / F. Nietzsche: excerpts from Ecce Homo / J. Joyce: excerpts from Giacomo Joyce |
6) | Büyük Anlatı | K. Mansfield: “Bliss” |
7) | Fragmantasyon | V. Woolf: The Waves / S. Kane: 4.48 Psychosis |
8) | Anlatmak, Göstermek, İşaret Etmek | Zafer Hanım: Aşk-I Vatan / I. Bachman: Malina / M. Blanchot: Thomas l’obscure |
9) | Nesneler ve Yerler | J. Conrad: excerpts from “Heart of Darkness” / H.P. Lovecraft: excerpts from At the Mountains of Madness / J.G.Ballard: excerpts from The Atrocity Exhibition |
10) | İçerisi | G. Büchner: Lenz |
11) | Dışarısı | R. Carver: “What We Talk about When We Talk about Love” |
12) | Düzgün bir Hikaye Anlatmak Mümkün Müdür? | S. Beckett: excerpts from The Unnamable / P. Handke: Kaspar |
13) | Yazıda Yaratıcı Durumlar Yaratmak | Artaud: “All Writing is Pig-shit” / H. Müller: The Father |
14) | Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu dersin kaynakları yukarıdaki haftalık ders programında ayrıntılı olarak belirtilmiştir. Derste temel kitap olarak dersin hocası tarafından derlenecek, okuma parçalarını içeren bir kitap okutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Film gösterimleri: Haneke / Benny’s Video Tarkovsky / Stalker Godard / Weekend Peter Greenaway / Falls Haneke / Code Unknown Todd Solondz / Palindromes Sarah Kane / Skin Aki Kaurismaki / La Vie de Bohéme Gaspar Noe / Irreversible Werner Herzog / The Enigma of Kaspar Hauser |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 1 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 2 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 2 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. | 3 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 2 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 2 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 3 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 3 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 2 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 1 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 4 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 1 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 2 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |