OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET1203 Bilişim Teknolojileri Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaştırmak. Bilgisayar okur-yazarlığının arttırmak. Ofis programları ve İnternet kullanımı konularında deneyim kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar
Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar
Bilgisayar sistemlerinin ana bileşenlerini (bilgisayarın çalışma mantığı, donanım ve yazılım kavramları, işletim sistemleri, dosya yönetimi) bilir
Microsoft Office Word kelime işlemci programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Excell hesap tabloları programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programını etkili şekilde kullanır
Web tasarımı temel kavramlarını açıklar
İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamalarını açıklar
Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir
Bilişim etiğini bilir
Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini bilir

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim Teknolojileri temel kavramları
2) Bilgisayarların tarihçesi Bilgisayar türleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama
3) Bilgi-işlemsel düşünme ve etkinlikleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama
4) Algoritma ve akış şeması Microsoft Office Word kelime işlemci programı
5) Bilgisayarın çalışma mantığı Donanım- yazılım kavramları Microsoft Office Word kelime işlemci programı
6) İşletim sistemleri ve özellikleri ile güncel işletim sistemleri ve özellikleri Windows işletim sisteminin kurulumu ve dosya yönetimi Microsoft Office Word kelime işlemci programı
7) Ara Sınav
8) Giriş çıkış birimleri, depolama üniteleri Microsoft Office Word kelime işlemci programı
9) Web tasarımı temel kavramları (HTML, CSS, dinamik-statik web sitesi, tarayıcı, sunucu, istemci, hosting, domain, ftp, …). Kolay ve hızlı web sitesi tasarım araç ve programları Microsoft Office Excel hesap tabloları
10) İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamaları Microsoft Office Excel hesap tabloları
11) Bilgisayar ve internet güvenliği Microsoft Office Excel hesap tabloları
12) Bilgisayar virüsleri ve korunma yöntemleri Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programı
13) Bilişim etiği Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri Bilgisayarın ve internetin olumsuz/ etik dışı kullanım biçimleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı
14) Çocukları ve gençleri, olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımından koruma yöntemleri Olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımlarına doğru müdahale yöntemleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://support.office.com/tr-tr
Şahin, S. (Ed.) (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Pegem Akademi Yayıncılık
Uzunboylu, H. (Ed.) (2017). Bilişim Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 3 % 15
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.