Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Seçmen davranışı çalışmalarına giriş |
• Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 2, London: Sage Publications, 2004.
|
3) |
Seçmen davranışı ile ilgili temel yaklaşımlar |
• Lau, Richard R., and Redlawsk, David P., How Voters Decide. Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
|
4) |
Seçmen davranışında rasyonellik ve duygusallık |
• Bartels, Larry M., “The Irrational Electorate” in The Wilson Quarterly, Autumn 2008, pp. 44-50. |
5) |
Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi |
• Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. |
6) |
Ara Sınav |
|
7) |
Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi |
• Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. |
8) |
Sosyolojik oy verme davranışı |
Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 3, London: Sage Publications, 2004. |
9) |
Sosyo-psikolojik oy verme davranışı |
• Harrop, Martin and Miller, William, L., Elections and Voters, Chapter 6, London: The MacMillan Press, 1987.
|
10) |
Din, dindarlık ve seçmen |
• Esmer, Yılmaz and Pettersson, Thorleif “The Effects of Religion and Religiosity on Voting Behavior” in Dalton, Russell J. and Klingemann, Hans-Dieter, The Oxford Handbook of Political Behavior, Oxford: Oxford University Press, 2007.
|
11) |
Oy verme davranışına deneysel yaklaşımlar |
• Blais, Andre, et. al. eds., Voting Experiments, Introduction, Switzerland: Springer, 2016.
|
12) |
Biyoloji, nörobilim ve oy verme davranışı |
• “Can Your Genes Predict Whether You’ll Be a Conservative or a Liberal?”
Avi Tuschman, The Atlantic, October 24, 2013.
|
13) |
Türk seçmeni |
• Esmer “At the ballot box: determinants of voting behavior” in Sayari and Esmer, ch.5 and Esmer, Karadon and Baykal “Urban myths versus realities” in Canan-Sokullu, pp. 43-62.
|
14) |
Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
|
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
|
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
|
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
|
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
|
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
|
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
|
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
|
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
|
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
|
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
|
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
|