OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE1106 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki gelişimi ayrıntılı olarak incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Doğumdan itibaren sekiz yaşına kadar olan gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar.
2. Özellikle doğanın ve beslenmenin gelişimsel etkilerini kuramları karşılaştırarak tanımlar
3. Genetik ve kalıtsal faktörlerin bilişsel, davranışsal ve psikososyal gelişimdeki rolünü tartışır.
4. Erken çocukluk gelişimi kuramlarını öğrenir.
5. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk dönemindeki gelişimi multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Erken çocukluk dönemi, hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı
3) Vygotsky’nin Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı
4) Bandura'nın Sosyal Öğrenme Kuramı
5) Freud'un Psikanalitik Kuramı
6) Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı
7) Bowlby’nin Bağlanma Kuramı Kohlberg’in Ahlak Gelişim Kuram
8) Ara sınav
9) Okul öncesi dönem çocukları: Fiziksel Gelişim ve dil gelişimi
10) Okul öncesi dönem çocukları: Bilişsel gelişim
11) Okul öncesi dönem çocukları: Psikososyal gelişim ve duygusal gelişim
12) Proje ödevlerinin sunumu
13) Proje ödevlerinin sunumu
14) Proje ödevlerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
• Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 30 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.