OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4102 Öğretmenlik Uygulaması II Bahar 2 6 5 15
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Uygulama öğrencilerinin kazanmış olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarını sağlamak ve öğretmenlik mesleği ile ilgili mesleğin gerekliliklerini uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin rehberliğinde kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapar
2-Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar
3-Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
4-Öğretim ortamlarını hazırlar.
5-Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapar.

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bölüm uygulama öğretim elemanı tarafından uygulama eğitim kurumları ile görüşülmesi ve süreçte görev alacak uygulama öğretmenlerinin belirlenmesi Öğretmen yetiştiren fakültelerde/yüksekokullarda fakülte uygulama koordinatörü, uygulama öğretim elemanı
2) Öğretmen yetiştiren fakültelerin/yüksekokulların akademik takvimi dikkate alınarak Öğretmenlik Uygulaması dersini alan öğrenci listelerinin belirlenmesi
3) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 1)
4) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 2)
5) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 3)
6) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 4)
7) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 5)
8) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 6)
9) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 7)
10) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 8)
11) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 9)
12) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 10)
13) Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 11)
14) Practicing teaching practicum activities in schools (Practicum 12) ve öğrenci uygulamasının öğretim elemanı/üyesi tarafından değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Fakülte Okul İşbirliği Kılavuz Kitabı.
2-Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 12 % 40
Ödev 12 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 12 8 96
Derse Özgü Staj 12 8 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ödevler 12 3 36
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 370

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.